Ankara kültür, kongre ve sağlık turizminde parmak gösterilen konumda

TUROYD İç Anadolu Bölge Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan Esengil, "Dünyada Ankara kadar tarihi öneme sahip, tarihi özellikleri bulunan çok az başkent vardır. Ankara, globalleşen dünyada kültür, kongre ve sağlık turizminde parmak gösterilen konumda." dedi.

Ankara kültür, kongre ve sağlık turizminde parmak gösterilen konumda
Yayınlanma:

ÖZEL HABER:ESRA SARI

Türkiye’de turizm sektörünün özellikle 1980 yılından sonra büyük bir gelişme gösterdiğini söyleyen Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) İç Anadolu Bölge Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan Esengil, anadolugazete.com.tr'ye yaptığı açıklamada, turizm sektöründen elde edilen gelirin Türkiye için çok önemli olduğunu dile getirdi.

Türkiye'nin ekonomik sıkıntılar yaşadığı dönemlerde turizm sektöründen elde edilen döviz girdisiyle sektörün Türk ekonomisini kalkındırdığını anlatan Esengil, "Turizm sektörü ülkemize büyük bir döviz girdisi sağlayarak Türk ekonomisinin en önemli sektörlerinden biri haline gelmiştir. Türkiye zaten coğrafi konumu itibariyle eski dünya kıtaları olan Asya, Avrupa ve Afrika arasında her zaman doğal bir köprü görevi görmüştür. Dünya Turizm Örgütü (WHO) verilerine göre 50.5 milyon ziyaretçi turist ile dünyanın turizm sıralamasında 4'üncü sıradayız." diye konuştu.

whatsapp-image-2023-09-19-at-15-27-23.jpg

Esengil, Türkiye’nin deniz, kum, güneş, eğlence, spor kombinasyonunun yanı sıra konumu, zengin arkeolojik eserlerinin sergilendiği müzeleri ve eşsiz mutfak (gastronomi) lezzetleriyle dünya turizminde hak ettiği yerde olmadığını söyledi.

ANKARA KONGRE TURİZMİNDE ÖNEMLİ BİR KONUMDA

Esengil, şunları kaydetti:

"Dünyada Ankara kadar tarihi öneme sahip, tarihi özellikleri bulunan çok az başkent vardır. Şehrimizde bugün 50 tane müze bulunmakta. Ankara, globalleşen dünyada kültür, kongre ve sağlık turizminde parmakla gösterilen bir konumdadır. Yoğun rekabet ortamında tercih edilebilir olmak için farklılıklar ve iyi tarafların ön plana çıkarılması gerektiğine inanıyorum. Bu bağlamda Ankara’ya gelen turistlerin ziyaret amaçlarına odaklanılmalı ve Ankara’nın ülke turizmindeki pastadan aldığı pay arttırılmalı. Örneğin Ankara'da 'kongre' turizminde parmakla gösterilen işler yapıyoruz. Dünyada sağlık turizmine yön veriyoruz, saç ekiminden tutun tüp bebek tedavisine kadar ülkeden dünyaya yayılan bir ünümüz var. Öne çıktığımız alanların reklam ve duyulmasına ağırlık verilebilir."

Günümüzde şehirlerde düzenlenen kültürel faaliyetler şehrin markalaşması ve pazarlanmasında oldukça etkili olduğundan da söz eden Esengil, şöyle devam etti:

"Ankara için yapılan Kültür yolu festivali gibi etkinlikler hem Ankara’ya hem de tüm bölgede hareketlilik katıyor, Sosyal medyanın insanlar üzerindeki etkisinin gittikçe artmasıyla birlikte destinasyon imajını geliştirmek için sosyal medya kanalını iyi kullanmak gerektiğini düşünüyorum."

TURİZM SEKTÖRÜ 2024 YILINDAN UMUTLU

Turizm sektörünün 2024 yılından ümitli olduğunu aktaran Esengil, "Deprem, savaş ve ekonomik sarsıntılar gibi etkenler olmadığı takdirde 2023 sezonundan daha iyi olacak bir yıl beklemekteyim. Yapılan yatırımlar ve reklamlar ülke ekonomisine en çok katkı sağlayan sektörlerden biri olan turizm içinde hareketli olacağı kanısındayım. Ayrıca dövizin TL karşısındaki değeri turist sayısındaki genel artışı da doğrudan etkilemektedir." ifadelerini kullandı.

 Editör
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.