Ankara’da scooter kullanıcısı olmak: Trafik için yeni çözüm!
Elektrikli scooter, özellikle trafik sorununun yaşandığı büyükşehirlerde alternatif bir ulaşım aracı olarak son dönemlerde daha çok kullanılır duruma geldi.
ÖZEL HABER:YASİN ŞAHİN
Scooter kiralanabilir bir araç olarak ilk başlarda hayatımıza girdi. İlerleyen zamanlarda popülerliği artan scooterler kiralama dışında satın alma opsiyonu ile de trafikteki yoğunluğunu arttırdı.
Elektrikli scooter, ulaşım fiyatlarının artması ve günün her saati trafik sorununun yaşandığı kentlerde alternatif bir ulaşım aracı olmaya başladı.
Ankara’da trafikte scooter kullanımı her geçen gün artıyor. Trafikte birçok sorun yaşayan scooter kullanıcıları için scooter yine de vazgeçilmez bir öneme sahip.
Ankara’da bir okulda Bilişim Teknolojileri Uzmanı olarak çalışan Ufuk Serçemeli, uzun yıllardır scooter kullanıcısı, kısa bir süredir de scooter sahibi. Ankara’da scooter kullanımı ile ilgili merak edilenleri Serçemeli cevapladı.
SCOOTER KULLANMAYA NASIL VE NİYE KARAR VERDİN?
“Ben evimden işe işimden evime giden bir insanım bu yüzden toplu taşıma kullanıyordum ve son minibüs zammından sonra minibüs fiyatlarının 17 TL’ye çıkması sonrası daha önceleri ara ara kullandığım scooteri daha fazla kullanmaya karar verdim ve fiyatları araştırmaya başladım. Toplu taşıma olarak tercih ettiğim minibüs zammı işin içine girdiğinde aylık ulaşım masrafım 2 bin 200 TL gibi bir fiyata ulaşıyordu ve bu benim için çok yüksek gelmeye başladı zaten hali hazırda scooter araştırdığım için bir mağazaya uğradık bir akşam, almak istediğim scooteri orada gördüm ve birkaç gün içinde gayet kendimden emin şekilde gidip mağazada test edip aldım.”
SCOOTER FİYATI VE KULLANIMI İLE İLGİLİ DETAYLARI PAYLAŞIR MISIN?
Scooteri satın almanın bana masrafı 14 bin TL oldu ve taksitlendirdiğimde önceden bahsettiğim 2 bin 200 TL’nin altında kalan bir taksit fiyatı ile ödemeye başladım. Aylık olarak minibüse vereceğim paranın yerine her zaman yanımda taşıyabileceğim bir ulaşım aracını satın almış oldum.
Elektrikli scooteri ben genelde her gün evimde şarj ederek kullanıyorum. Scooterin teknik kısmına gelirsek ise bu aletin 50 km menzili ve 25km/h hızlanması mevcut genelde tek şarj ile evimden işime işimden de evime rahatlıkla gidebiliyorum. Hatta tek şarj ile iki gün bile rahatlıkla kullanabiliyorum. Sokullu Engelsiz Yaşam Merkezi yakınlarındaki evimden Balgat Ziyabey SSK taraflarında olan işime Türkocağı Caddesinden çok rahat bir yol ile ulaşım sağlayabiliyorum ve artık hep scooteri kullanıyorum.
SCOOTER KULLANMAK TRAFİKTE GEÇİRDİĞİN SÜREYİ AZALTIYOR MU PEKİ?
“Ben scooter almadan önce evimden minibüs veya otobüs ile işime gidiyordum. Ev ve işyerimin konumları sebebiyle çift vesait ile gitmek zorunda kalıyordum ve bu benim çok fazla zamanımı alıyordu. Mesela sabah işe gitmek için evden 6.30’da çıkıyordum ve iki vesait ile önce Kızılay’a ve oradan Balgat’a gitmek zorunda kalıyordum. Bu da her sabah en az 30-40 dakika zamanımı heba etmem anlamına geliyordu. Ama scooter satın aldıktan sonra Sokullu’dan yokuş aşağıya scooterim ile inerken hiçbir zaman kaybı yaşamadan TürkocağI Caddesi’ne bağlanıp 15 dakika gibi bir sürede işimde olabiliyorum. Genelde sabahları çok trafik olmuyor. Akşam 18’de işten çıktığımda ise dönem dönem trafik ile karşılaşabiliyorum ve akşam da 20 dakika bir süre sonrası evde olabiliyorum. Böylece yeni aldığım scooter ile 75-80 dakika harcadığım işe gidip gelme süresini 30-35 dakikaya düşürmüş oldum. Bu anlamda scooter kullanmanın işimi oldukça kolaylaştırdığını söyleyebilirim.
SCOOTER KULLANMANIN ZORLUKLARI NELER PEKİ?
“Tabii iyi yanları olduğu gibi kötü yanları da illaki var mesela ben Türkocağı Caddesinden bahsetmiştim. Bu caddeden genelde ulaşımımı sağlıyorum ama insanlar böyle bir ulaşım aracına ve tarzına alışık değiller bu sebeple yer yer trafikte saygı anlamında, görünür ve kabul edilebilir olma anlamında zorluk yaşıyorum. Bu zorluğun nedenlerinden biri Ankara’daki yolların çoğunda bir bisiklet yolu olmayışı. Bisiklet yolu eksikliği sadece benim değil bisikletli, patenli, kaykaylı ve daha birçok farklı ulaşım aracını kullanan insanların hayatlarının hiçe sayılmasına da sebep oluyor. Trafik içi yaşadığım en büyük sıkıntı genelde belirttiğim gibi yollarda bir bisiklet yolu alanı olmayışı ve genel olarak hep ama hep arabalara düşünülmüş gibi yapılmış yolların bizim gibilere verebileceği zararların hiç düşünülmemesi. Her pisliğin, taşın, toprağın ve cam parçasının yol diplerine atılması da cabası.” diyerek zorluklardan bahseden Serçemeli, ilerleyen zamanlarda scooter kullanımının daha da artması durumunda, Ankara’daki kalabalık trafiğin ve bisiklet yolu eksikliğinin daha büyük kaoslara yol açabileceğini de belirtti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.