ATO Başkanı Baran: E-ticaret sektörü adeta yeniden doğdu
Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran, pandemi döneminde hızla büyüyen e-ticaret sektörünün Türkiye’de de önemli bir ivme kazandığını belirtti.
Ankara Ticaret Odası Baran, her beş alışverişten birinin artık e-ticaret üzerinden yapıldığını vurgularken, 2023 yılında Türkiye'nin e-ihracat gelirinin 5 milyar doları aştığını ifade etti.
ATO, üyelerini ihracat ve e-ihracat alanında daha da ileri taşımak amacıyla önemli bir adım attı. ATO İDEA koordinatörlüğünde düzenlenen "Trendyol Mikro İhracat Bilgilendirme Toplantısı" ATO Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. Etkinlikte açılış konuşmalarını ATO Başkanı Gürsel Baran, Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Bülent Tuncer, Trendyol Satış ve İş Geliştirme Müdürü Özkan Çokaygil ve ATO İDEA Genel Müdürü Gaye Yardımcı yaptı.
E-TİCARETTE BÜYÜK YÜKSELİŞ
Pandemi süreciyle birlikte dünya genelinde e-ticaretin büyük bir ivme kazandığını belirten Baran, Türkiye’de de bu alanda faaliyet gösteren firma sayısının hızla arttığını söyledi. ATO olarak üyelerine e-ticaret ve e-ihracat alanında destek vermek amacıyla birçok çalışma yaptıklarını vurgulayan Baran, dijitalleşmenin ticaret üzerindeki etkilerinden bahsetti. 2023 yılında Türkiye'de e-ihracatın 5 milyar doları aşarak önemli bir gelir elde ettiğini belirtti.
Baran, "E-ticaret sektörü adeta yeniden doğdu. Dünya genelinde trilyon dolarlık bir e-ticaret pazarı mevcut. Biz de Türkiye olarak bu pazardan pay almak ve e-ihracatta daha fazla söz sahibi olmak istiyoruz." dedi.
ATO’NUN HEDEFİ MİKRO İHRACATÇILARI ARTIRMAK
ATO’nun, üyelerini ihracata teşvik etmek ve mikro ihracatçı sayısını artırmak için önemli adımlar attığını belirten Baran, bu toplantılarla daha önce hiç ihracat yapmamış üyeleri dahi ihracatçı hale getirmeyi amaçladıklarını söyledi. “Mikro ihracat yapan üyelerimizin sayısını artırarak, hem Türkiye’nin hem de Başkentimizin ihracat gelirlerine önemli katkılar sunmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.
DİJİTAL DÖNÜŞÜME UYUM ŞART
Baran, teknolojinin iş dünyasına olan etkilerine dikkat çekerek, yeniliklere hızlıca uyum sağlamanın başarı için kritik olduğunu vurguladı. "Dijitalleşme, artık iş dünyasının vazgeçilmez bir unsuru haline geldi. Teknolojik gelişmeleri yakından takip etmeyen firmaların ayakta kalması zor. Hangi sektörde olursanız olun, fark yaratmak ve başarıya ulaşmak için yeniliklere ayak uydurmak gerekiyor.” diye ekledi.
Toplantı, Trendyol İhracat Satış ve İş Geliştirme Müdürü Gökhan Kurtuluş’un e-ticaret ve e-ihracat üzerine yaptığı sunumun ardından, ATO üyeleriyle birebir görüşmelerle devam etti. ATO üyelerine mikro ihracat konusunda detaylı bilgiler aktarıldı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.