Bakan Uraloğlu: Ankara-Kırıkkale otoyolu rahatlayacak!

Son 22 yılda kara yollarına büyük yatırım yaptıklarını aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'muz, Marmara'dan Doğu Anadolu'ya, Ege'den Akdeniz'e, Akdeniz'den Karadeniz'e erişim sağlayan kara yolu koridorları arasında köprü özelliği de taşıyor"dedi.

Bakan Uraloğlu: Ankara-Kırıkkale otoyolu rahatlayacak!
Yayınlanma:

Antalya-Alanya ve Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Projeleri Yapım Protokolü İmza Töreni, Bakanlık binasında gerçekleştirildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, burada yaptığı konuşmada, söz konusu projelerin Türkiye'nin geleceğine yön vereceğini dile getirdi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Yol medeniyettir" şiarıyla başlattığı ulaştırma hamleleriyle ülkeye çağ atlatan önemli altyapı projelerini hayata geçirmeye devam ettiklerini belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:

"225 ülke ve bölgeye ihracat yapan Türkiye, yerinde saymakla yetinecek bir ülke değildir. Ülkemizi hava yollarından deniz yollarına, kara yolundan demir yollarına çok modlu taşımacılık altyapısı sunan uluslararası bir lojistik merkeze dönüştürüyoruz."

Uraloğlu, kara yolu taşımacılığının gelişmiş ülkelerin hem uluslararası hem de ülke içi taşımacılık faaliyetlerinde kilit rol oynadığına dikkati çekerek, lojistik sistemin kılcal damarı olarak da hayati bir fonksiyon üstlendiğini dile getirdi.

Son 22 yılda kara yollarına büyük yatırım yaptıklarını anlatan Bakan Uraloğlu, "Ülkemizi doğu-batı, kuzey-güney demeden yüksek standartlı yol ağlarıyla donattık. 2002'de 6 bin 101 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, 29 bin 520 kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken, bugün 77'ye ulaştı." dedi.

ANKARA-KIRIKKALE-DELİCE OTOYOLU

Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nu 101 kilometresi ana gövde, 19 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere 120 kilometre uzunluğunda projelendirdiklerini söyledi.

Proje kapsamında, 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük ve 3 otoyol hizmet tesisinin de inşa edileceğini belirten Uraloğlu, şunları kaydetti:

"Proje güzergahı mevcut Ankara Çevre Yolu'nda yer alan Karapürçek kavşağı ve Samsun Yolu kavşağı arasındaki Kızılcaköy mevkisinden başlıyor. Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan yerleşim birimlerinin açıklarından devam ederek Kızılırmak'ı geçiyor. Kırıkkale'nin güneyinden ilerleyerek Çerikli ilçesinin kuzeyinden Kırıkkale-Yozgat Devlet Yolu'na bağlanarak sonlanıyor. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'muz, Marmara'dan Doğu Anadolu'ya, Ege'den Akdeniz'e, Akdeniz'den Karadeniz'e erişim sağlayan kara yolu koridorları arasında köprü özelliği de taşıyor."

Uraloğlu, söz konusu projeyle yük ve yolcu taşımacılığının daha güvenli, hızlı ve konforlu şekilde Ankara'nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan da Orta Doğu ve Kafkas ülkelerine aktarılacağını vurguladı.

Projeyle Ankara-Kırıkkale'deki mevcut devlet yolu yoğunluğunun da rahatlayacağını belirten Uraloğlu, sözlerine şöyle devam etti:

"Trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla zamandan 2,8 milyar lira, akaryakıttan 500 milyon lira olmak üzere yıllık 3,3 milyar lira tasarruf edilecek. Ayrıca çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 41 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Otoyol projemiz, önümüzdeki yıllarda hayata geçirilmesi planlanan Ankara'yı kuzeyde Samsun'a, doğuda ise İran sınırına kadar ulaştıracak otoyol projelerinin de ilk ayağıdır. Projemiz bu yönüyle de oldukça öneme sahiptir."

Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu'nu da 84 kilometresi ana gövde ve 38 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 122 kilometre olarak projelendirdiklerini kaydetti.

Konuşmaların ardından, taraflar adına imzaları Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Projesi için Fernas Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Nasıroğlu, Antalya-Alanya Otoyolu Projesi için Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir attı.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.