Bayram alışverişi bereketli geçti: En çok çocuk elbisesi satıldı
Bayram öncesi yapılan alışverişlerde en çok çocuk elbiseleri satıldı. Ankara’nın büyük mağazalarından birinde satış danışmanı olarak çalışan M.Büşra Sadık “En çok talep edilen ürenler pantolon, tişört ve çocuk kıyafetleri oldu” dedi
ÖZEL HABER: GÜNSU ÖZMEN
Bayram tatilleri, alışveriş meraklılarının heyecanla beklediği zamanlardan biri. Ancak, mağaza çalışanları için bu dönem, yoğunluk ve hazırlık gerektiren bir süreç olarak öne çıkıyor. Mağaza satış danışmanı M. Büşra Sadık bayram döneminde yaşananları ve alınan önlemleri anadolugazete.com.tr’ye anlattı anlattı.
Bayram alışverişinin çok zor bir süreç olduğunu ve müşteri sayısının normal zamanlara göre üç kat arttığını belirten mağaza satış danışmanı M. Büşra Sadık, “Özellikle alım gücü olmayan ancak bayram nedeniyle alışveriş yapmaya çalışan müşterilerin yoğunluğu daha da arttı. Biz çalışanların hem bedenen hem de zihnen en çok yorulduğu zamanlar. En yoğun saat aralığının öğlen saatleri ve hafta sonu 14.00 – 17.00 arası oluyor bu da kasalarda en uzun kuyrukların olduğu zamana tekabül ediyor. Ramazan döneminde genelde iftar sonrası 2 saat ve iftardan önceki 2 saat çok yoğun oluyordu. Bu özel günlerde sürekli aynı ürünü çıkarmamıza rağmen ürünler bittiği için ekstra her üründen fazla bulunduruyoruz” dedi.
EN ÇOK SATILAN ÜRÜN ÇOCUK KIYAFETLERİ
M. Büşra Sadık, bayram alışverişi için müşterilerin en çok talep ettiği ürünlerin pantolon, tişört ve çocuk kıyafetleri olduğunu belirtti.
Mağaza satış danışmanı M. Büşra Sadık, “Müşterilerin aceleci tutumları ve sabırsızlıkları, en büyük zorluklardan biri. Bugünlerde mağazalarda ekstra yorucu bir atmosferin oluşuyor.”
“MÜŞTERİLER BAZEN ÇOK SABIRSIZ OLABİLİYOR”
Bayram alışverişi sırasında müşterilerin bazen sabırsızlık ve stresleri nedeniyle olaylar çıkardığını vurgulayan Sadık, özellikle sistemsel hatalar veya iş aksaklıkları durumunda kavgaların yaşandığını dile getirdi. Bu durumun bayram döneminde daha da belirgin hale geldiğini ifade eden Sadık, mağaza çalışanlarının bu tür durumlarla başa çıkmak için ekstra çaba harcadığını belirtti.
İYİ DİLEKLERDE BULUNAN MÜŞTERİLER DE VAR
Müşterilerle yaşadığı keyifli anları da paylaşan satış danışmanı M. Büşra Sadık, iletişim kurma imkânı bulduğu genç bir müşterinin içten dileklerini anlattı. Ayrıca, bazı yaşlı müşterilerin şakalaşmalarının da kendisini mutlu ettiğini belirtti, “Kasa da olduğum için müşterilerle en çok iletişimde olabilme imkânı oluyor. Geçtiğimiz günlerde de çok genç bir hanımefendi geldi ve çok güzel dileklerde bulundu. Hem çalıştığımı hem de yeni mezun olduğumu duyunca, ‘Umuyorum en güzel şeyler sizleri bulur’ deyip bana çok sıcak ve içten davrandı. Çok anlayışlı bir hali vardı. Buna ek bazı yaşlı teyzeler veya yaşlı amcalar çok tatlı olabiliyor. Ödeme sırasında özellikle şakaya vuruyorlar. Genelde, beyefendiler ‘Her şeyi çocuğa aldık bana hiçbir şey almadılar, ödeme kısmı bana kaldı’ gibi şakalaşmalar oluyor” ifadelerini kullandı.
DAHA İYİ HİZMET İÇİN ÖNLEMLER ALINIYOR
Bayram alışverişi sırasında müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için alınan stratejilerden de bahseden M. Büşra Sadık, mağaza doluluklarını artırmak, ekstra personel tutmak, kasalarda ekstra çalışan bulundurmak gibi önlemler aldıklarını ifade etti. Ayrıca, sıra sistemlerinde ve hediye paketleme işlemlerinde değişiklikler yapıldığını ve personel arasında iş bölümü yapıldığını dile getirdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.