EGO, ulaşımda dönüşüm ile sorunlara köklü çözüm getirecek
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, eski sistem E-Kent'ten yeni ücret toplama sistemi olan Asis validatör sistemine geçiş yapılacağını ve bu sayede usulsüz binişlerin de önüne geçileceğini duyurmuştu. EGO Genel Müdürlüğü, Başkent Ankara’da dönüşüm sürecinin tamamlandığını belirterek, “Yeni sistemin EGO açısından en önemli avantajı otobüslerin anlık takibinin yapılması ile beraber yolcu şikayetlerinin hızlı çözüme kavuşması olacaktır” açıklamasını yaptı.
ÖZEL HABER: AYBALA ALMİNA MELEK
ANKARAKART ile biniş yapılan araçlardaki elektronik ücret toplama sistemi (EÜTS) olan E-Kent arızaları hem sürücülerin hem de yolcuların şikayetleri arasında yer alıyordu. Yine, kart dolum cihazları Smart ve MiniBanko arızalarının sıkça tekrarlanması da vatandaşı mağdur ediyordu.
EGO Genel Müdürlüğü açıkladı: Yolcu maliyeti 26,57 TL'ye yükseldi
Konu hakkında anadolugazete.com.tr’ye açıklama yapan EGO Genel Müdürlüğü yetkilileri, “Mevcut KİOSK'ların eski teknolojiye sahip olması nedeniyle, yazılımsal ve mekanik sorunların giderilmesi için çalışmalar yapılmaktadır.” dedi.
YENİ SİSTEMLE ŞİKAYETLERİN SONA ERDİRİLMESİ HEDEFLENİYOR
- Elektronik Ücret Toplama Sistemi dönüşümleri tamamlandı mı? Bu dönüşümün EGO’ya ne gibi katkıları olacak?
2013 yılında kurulan Ankara Elektronik Ücret Toplama Sistemi’nin mevcut teknolojisi sık sık arıza yaşatmasının yanı sıra yolcu ve esnaf şikayetine sebep olması nedeniyle faydalı ömrünü tamamlamış durumdadır. 2023 yılında ana sözleşmesi sona eren eski Elektronik Ücret Toplama Sistemin yenilenmesi amacıyla yeni bir hizmet alım süreci başlatılmış ve bu 15 aylık sürecin sonuna gelinmiştir. Şu anda dönüşüm süreci tamamlanan yeni Elektronik Ücret Toplama Sistemi ile yolcularımızın ve sürücülerimizin şikayetlerinin sona erdirilmesi hedeflenmekte ve yolcuların daha hızlı geçiş yapması sağlanarak ve NFC, kredi kartı ve mobil uygulama ile geçiş yapılabilmesi mümkün hale getirilecektir. Yeni sistem aynı zamanda usulsüz kart kullanımını engelleyecek ve yolcularımızın güvenli bir şekilde seyahat etmelerine destek olacaktır. Yeni sistemin EGO açısından en önemli avantajı ise otobüslerin anlık takibinin yapılması ile beraber yolcu şikayetlerinin hızlı çözüme kavuşması olacaktır.
ESKİ TEKNOLOJİYE SAHİP CİHAZLAR DEĞİŞTİRİLECEK
- Metrolarda yürüyen merdiven, Smart ve MiniBanko arızalarının sıkça tekrarlanması vatandaşların şikâyet odağı oluyor. Bu konuda bir açıklamanız olur mu?
Metrolarda bulunan yürüyen merdivenlerde zaman zaman yaşanan arızaların tespiti EGO Genel Müdürlüğü ekipleri tarafından gerçekleştirilirken bakım ve onarım işlemleri Kent Estetiği Dairesi Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Bahsedilen arızaların çözümü için Kent Estetiği Dairesi Başkanlığı ve EGO Genel Müdürlüğü ekipleri iş birliği içerisinde çalışmaktadır. İstasyonlarımızda bulunan KİOSK’ların arıza durumları ise EGO Genel Müdürlüğü ekipleri tarafından düzenli olarak takip edilmektedir. Mevcut KİOSK'ların eski teknolojiye sahip olması nedeniyle, yazılımsal ve mekanik sorunların giderilmesi için çalışmalar yapılmaktadır. Bunun yanı sıra eski teknolojiye sahip bu cihazların değiştirilmesi için de çalışmalar devam etmektedir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.