EGO'ya şoför dayanmıyor: 1 yılda alınan şoför sayısı otobüs sayısını geçti
Ankara'da BUGSAŞ, EGO otobüslerine şoför alımı için 2024 yılında 5 kez ilana çıktı. Bünyesinde yaklaşık bin 900 otobüs bulunan EGO'nun bir yılda bin 950 şoför alımı yapması dikkat çekti. Otobüs şoförlerinin düşük maaş, 'zamanında yetişme baskısı' ve kaza ya da şikayet halinde başka hatlara sürgün edilmeleri nedeniyle devamlı istifa ettikleri öğrenildi. BUGSAŞ'ın sık sık ilana çıkması ise "EGO'ya şoför dayanmıyor" yorumlarına neden oldu.
ÖZEL HABER: BERAT TEMİZ
Ankara Büyükşehir Belediyesine bağlı BUGSAŞ, EGO Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışacak şoför alımı için ilana çıktı. 350 şoför alınacağını açıklayan BUGSAŞ, 2024 yılında 5'inci kez ilana çıkmış oldu. EGO'ya sürekli şoför alımı yapılması dikkat çekerken, işe başlayan şoförlerin çalışma koşulları, stres, baskı ve düşük maaşlar nedeniyle sürekli istifa ettiği öğrenildi.
EGO'YA ŞOFÖR DAYANMIYOR
BUGSAŞ, 30 Mayıs'ta 500, 24 Temmuz'da 300, 6 Eylül'de 200, 11 Ekim'de 200 ve 4 Kasım'da 350 şoför alımı için ilan açtı. BUGSAŞ'ın yaklaşık bin 900 otobüsü bulunan EGO Genel Müdürlüğü için toplam bin 550 şoför alımı yapması dikkat çekti. Sık sık yapılan alımlar "EGO'ya şoför dayanmıyor" yorumlarına neden oldu.
1 YILDA ALINAN ŞOFÖR SAYISI OTOBÜS SAYISINI GEÇTİ
Ayrıca BUGSAŞ'ın EGO Genel Müdürlüğü için 8 Aralık 2023'te de 400 otobüs şoförü alımı için ilan açtığı öğrenildi. Böylece 1 yılda alınan şoför sayısı, EGO filosundaki otobüs sayısını geçerek bin 950'ye yükseldi.
ŞOFÖRLER NEDEN İSTİFA EDİYOR?
EGO Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan otobüs şoförlerinin zaman baskısı, yoğun mesai nedeniyle dinlenememe, trafik, yolcuların tepkileri, stres, yetersiz maaş ve başka hatlara sürgün edildikleri için istifa ettikleri öğrenildi.
Kendilerine zaman baskısı yapıldığını söyleyen otobüs şoförleri, belirlenen saat aralıklarına seferlerin yetiştirilmesinin istendiğini belirtiyor. Trafik ve başka nedenlerden dolayı geç kalabildiklerini ifade eden şoförler, mobbinge maruz kaldıklarını ifade ediyor. EGO şoförleri, herhangi bir kaza durumunda başka hatlara sürgün edildiklerini ve birçok servise dinlenmeden başladıklarını belirtti. Yaklaşık 35 bin TL'lik maaşı düşük bulan şoförler, ikramiyelerin de yetersiz olmasından şikayetçi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.