ORSİAD Başkanı Levent Çamur: ''Ekonomik darboğazın küresel ölçekte birçok nedeni var''
OSTİM Organize Sanayi Bölgesi Sanayici İş İnsanları ve Yöneticileri Derneği (ORSİAD) Başkanı Levent Çamur, ekonomik darboğazın küresel ölçekte birçok nedeni olduğunu belirttiği bir açıklama yaptı. Pandemi nedeniyle sarsılan dengelerin, Türkiye'nin en büyük ihracat pazarı olan Avrupa'daki sorunlarla birlikte yeni bir çıkmaza girdiğine dikkat çekti.
OSTİM Organize Sanayi Bölgesi Sanayici İş İnsanları ve Yöneticileri Derneği (ORSİAD) Başkanı Levent Çamur, Avrupa'nın resesyon ve enflasyonla mücadele ettiğini, ayrıca coğrafyamızda yaşanan Ukrayna-Rusya savaşı gibi kargaşaların Türk üreticisini derinden etkilediğini ifade etti. Deprem felaketi ve seçimler gibi içsel faktörlerin eklenmesiyle son derece zorlayıcı bir tabloyla karşı karşıya olduklarını vurgulayan Çamur, yüksek enflasyon, faiz oranları ve döviz kurlarındaki dalgalanmalar gibi ekonomik alanlarda denge sağlanmasının ortak bir temenni olduğunu belirtti.
''TÜRK İHRACATI ALTERNATİF PAZAR ARAYIŞINDA''
Çamur, Türk ihracatçısının Avrupa pazarındaki daralmadan çok zorlandığını vurgulayarak, son bir senedir Avrupa'nın talebinde yavaşlamanın devam ettiğini belirtti. Özellikle çelik, demir ve demir dışı metaller, kimyasal maddeler, hazır giyim gibi birçok ürün kaleminde Avrupa'nın talebinin gerilediğini ifade eden Çamur, bu olumsuz tablonun Türk ihracatını alternatif pazar arayışına ittiğini söyledi. Ankara sanayicileri olarak ürün çeşitliliğine göre başta Ortadoğu ve Uzakdoğu olmak üzere dünyanın dört bir yanında yeni pazarlara açılmaya çalıştıklarını söyleyen Çamur, pazar çeşitliliğini artırmak için Ticaret Bakanlığı ve diğer ilgili devlet kurumlarının yanı sıra bağlı bulundukları birliklerin ve odaların organizasyonlarını takip ettiklerini ve kendi içlerinde somut çalışmalar yürüttüklerini ifade etti.
''MISIR IRAK VE LİBYA GİBİ PAZARLARDA DAHA FAZLA VARLIK GÖSTERMEK GEREK''
Çamur, Orta Vadeli Program'da belirlenen 2024 yılı için 402 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için alternatif pazarlara ulaşmanın gerekliliğini vurguladı. Çamur, hedeflerine ulaşmak için Mısır, Irak ve Libya gibi pazarlarda daha fazla varlık göstermeleri gerektiğini belirtirken, aynı zamanda Orta Asya ve Latin Amerika ülkelerine güçlü bir şekilde açılmaları gerektiğini ifade etti. ORSİAD olarak yurtdışı pazarlarını genişletmek ve ilk kez ihracat yapmak isteyen üyelerine destek olmak için çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Çamur, ilgili kurumlarla iş birliği yaparak bu zorlu süreci atlatacaklarına ve OVP hedeflerine ulaşacaklarına inandıklarını belirtti.
Kaynak:Bülten
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.