TESK Başkanı Palandöken: Esnaf ve vatandaş mağdur olmamalı

TESK Başkanı Palandöken, esnafın yüzde 3 kâr marjı olan ürüne yüzde 4 komisyon ödediğini iddia ederek kredi kartı ile yapılan alışverişlerde yüksek komisyon oranlarının esnafı zor durumda bıraktığını ifade etti.

TESK Başkanı Palandöken: Esnaf ve vatandaş mağdur olmamalı
Yayınlanma:

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, kredi kartı ile yapılan alışverişlerde yüksek komisyon oranlarının esnafı zor duruma soktuğunu ifade etti. Palandöken, "Esnafın kazanamadığı parayı bankalar arada komisyon olarak alıyor. 40-45 gün içinde geri dönüş sağlandığında, esnafın kazancı yüzde 3 iken, bankaların kestiği komisyon yüzde 4'leri geçiyor" dedi.

“KREDİ KARTI MALİYETLERİ ÇOK YÜKSEK”

Palandöken, kredi kartı kullanımının Türkiye'de oldukça arttığını ve kartla yapılan işlemlerin oranının yüzde 85 civarında olduğunu belirtti. Nakit para kullanımının azaldığını ve bu durumun esnafı olumsuz etkilediğini vurguladı. "Kredi kartı maliyetleri çok yüksek. Bu nedenle esnaf, bazı ürünlerde neredeyse zarar ediyor. Bankaların, bankalar birliği ve kamu bankalarının kredi kartlarındaki faiz oranlarını düşürmeleri gerekiyor" açıklamasında bulundu.

"ESNAF VE VATANDAŞ MAĞDUR OLMAMALI"

Palandöken, esnafın yaşadığı sorunlara çözüm bulunması gerektiğini vurgulayarak, "Komisyon oranları resmi olarak yüzde 2, yüzde 2.5 olarak açıklanıyor ama kesilen miktarlar yüzde 4. İnsanların yüzde 85'i kredi kartı kullanıyor ama esnafın cebine giren bir şey yok. Ayrıca hayat pahalılaşıyor. Yılın ilk altı ayında insanların neredeyse yüzde 70'i kredi kartı ödemelerini yapamaz hale geldi. Kalan kısmı da sadece asgarisini ödeyebiliyor" dedi.

Kredi kartlarının modern bir ödeme aracı olduğunu belirten Palandöken, "Ancak bu şekilde hizmet sağlamak doğru değil. Sorun ve taleplerimizi Ticaret Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı’na ilettik. Ancak komisyonlar ve diğer maliyetler yüzünden bu durum sürdürülemez hale geliyor. Nihai tüketici ve küçük esnaflar mağdur olmamalı" diye ekledi.

"ORTA YOLUN BULUNMASI ŞART"

Palandöken, geçmişte veresiye defterlerinin kullanıldığını ve bu sistemin mağduriyet yaratmadığını hatırlattı. "Kredi kartı komisyonlarının düşürülmesi için BDDK'ya yazı yazdık, ancak geri dönüş alamadık. Esnaf ciddi kayıplar yaşıyor. Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde yaşanan sıkıntılar devam ediyor. Orta yol bulunarak vatandaşın mağduriyeti önlenmeli" dedi.

Kredi kartı kullanımı artarken, borçlarını ödemekte zorlananların yüksek faiz oranlarından korktuğunu belirten Palandöken, "Eskiden fiyatlar değişmediği için mağduriyet olmuyordu. Ancak şimdi bankalar araya giriyor ve geciken ödemelerde yüksek faiz uyguluyor. Bu durum insanları zor durumda bırakıyor" şeklinde konuştu.

Kaynak:İHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.