BTK: Ortaokul ve lise öğrencilerinin yüzde 35’i oyun bağımlılığı riski taşıyor
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ile Muş Alparslan Üniversitesi tarafından hazırlanan "Türkiye’deki Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Alışkanlıkları Raporu" yayımlandı. Araştırmanın, ortaokul ve lise öğrencilerinin yüzde 35’inin oyun bağımlılığı riski taşıdığı sonucu dikkat çekti.
BTK tarafından yürütülen araştırma BTK Güvenli İnternet Merkezi ve Muş Alparslan Üniversitesi iş birliğiyle yapıldı ve BTK Başkan Yardımcısı Dr. Abdulkerim Gün tarafından koordine edildi. Araştırmaya, ortaokul düzeyinde 11.891 öğrenci ve lise düzeyinde 8.493 öğrenci olmak üzere toplamda 20.384 öğrenci katıldı. Öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı, internet bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı, mutluluk durumu, siber zorbalık ve yalnızlık gibi konulardaki durumları incelendi.
Liselilerin bilgisayar oyunu kavgası cinayetle bitti
HAFTA İÇİ ORTALAMA GÜNDE ÜÇ SAAT OYUN OYNUYORLAR
Araştırmaya katılan öğrencilerin neredeyse tamamının mobil telefon sahibi olduğu ve hafta içi günlerde ortalama üç saate yakın dijital oyun oynadığı tespit edildi. Öğrencilerin %35’inin dijital oyun bağımlılığı riski taşıdığı belirtildi. Lise öğrencilerinin %31’i ve ortaokul öğrencilerinin %20’si internet bağımlılığı riski taşıyor. Ayrıca rapora göre lise öğrencilerinin %50’si, ortaokul öğrencilerinin ise %35’i sosyal medya bağımlılığı riski taşıyor. Araştırmanın dikkat çektiği bir husus da siber zorbalık. Öğrencilerin %10’unun orta düzeyde siber zorbalığa maruz kalırken, yüksek düzeyde siber zorbalık nadir olarak görülüyor. Yine raporda yalnızlık duygusu ortaokul ve lise öğrencileri arasında yaygın. Lise öğrencilerinde rastlanan sıkıntı düzeyinin, ortaokul öğrencilerine göre daha yüksek olduğu tespit edildi.
Araştırmanın tam metnine BTK Güvenli İnternet Merkezi üzerinden ulaşılabilir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.