Yeni trend #BookTok
Instagram’ın daha önce hayatımıza #Bookstragram olarak kazandırdığı etiket şimdi #BookTok olarak karşımızda
ÖZEL HABER - ÖMERCAN ÖZMEN
Video içerik uygulaması olan ve sık sık ülkelerde eleştirilerin merkezinde yer alan ya da kapatılma tehlikesi ile karşı karşıya kalan TikTok tüm bu şartlar altında kitleleri etkilemeyi sürdürüyor.
Instagram’ın daha önce hayatımıza #Bookstragram olarak kazandırdığı etiket şimdi #BookTok olarak karşımızda
2023’ten beri kendini gösteren bu trend artık günümüzde zirvesini yaşıyor.
Türkiye’de dahi yıllık 2 milyardan fazla kez görüntülenen bu etiket, kullanıcıların yeni favori kitapları hakkında fikirlerini veya en sevdikleri yazar ve hikayeleri incelediği en yeni trend olarak öne çıkıyor. Amerika ve Avrupa’da ise kitapçılarda “#BookTok” ya da “TikTok” raflarına dönüşmüş durumda. Barnes ve Noble gibi büyük perakendecilerin #booktok topluluğuyla etkileşim kurma şansına atlayıp hem çevrimiçi hem de mağazada özel bir 'TikTok BookTok Okumaları' bölümü oluşturduğu açıklandı.
Tüm dünyada yükselişe geçen bu trendin şu sıralar gücünü keşfeden bazı genç yazarlar da kitaplarını ilk burada tanıtıyor ya da bu platforma özel içerikler üretiyor. Gençlerle aracısız şekilde bir araya geldiklerine değinen yazarlar; ürün tanıtımı ve kitap tavsiyesi arasındaki farkı es geçtikleri eleştirilerine de pek kulak asmıyor.
Bu konudaki son büyük olay ise TikTok’un bağlı olduğu şirket ByteDance online bir kitap uygulaması satın aldı bunun ardından bir da yayınevi işine girmeye hazırlanıyor. TikTok kendi içinden çıkan bir etiket ile hem piyasayı etkilemeyi başardı hem de yönetim olarak kendisine yeni bir iş alanı açmış oldu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.