YouTube Keşfete Düşme Yöntemleri, Saatleri ve Etiketleri
YouTube keşfete düşme yöntemlerini, saatlerini ya da etiketlerini merak edenler! Bu rehberle tüm sorularınızı cevaplıyoruz.
YouTube keşfete düşme yöntemleri arayan içerik oluşturucuları, videolarının daha yüksek görüntüleme sayısına ulaşması ve beğeni ve yorum almasını istiyor.
Bunu yapmak özellikle YouTube gibi sayısız rakip içerik üreticisinin bulunduğu bir video paylaşım platformunda o kadar kolay olmasa da birkaç yönteme dikkat edilmesi hâlinde videoların izlenme sayısı ciddi oranda arttırılabilir.
Bu rehberde yer vereceğimiz yöntemleri uygulayarak, paylaşım saatlerine dikkat ederek, etiketleri kullanmaya özen göstererek siz de kendi videolarınızın daha çok izlenmesini sağlayabilirsiniz. Böylece YouTube keşfete nasıl çıkılır gibi sorulara yanıt aramak zorunda kalmazsınız.
YouTube Keşfete Düşme Yöntemleri Neler?
Kaliteli ve ilgi çekici videolar paylaşın.
Doğru hashtagler kullanın.
Harekete geçirici ifadelere yer verin.
İş birliğine ağırlık verin.
YouTube’da keşfette çıkma yolları bu şekildedir. Bunları etkili bir şekilde kullandığınızda videolarınız mutlaka keşfet bölümünde çıkacaktır.
Kaliteli ve İlgi Çekici Videolar Paylaşma
Kaliteli ve ilgi uyandırıcı videolar paylaşmak, etkileşim oranını arttırma amacıyla başvurulan en iyi yöntemlerden biridir. YouTube’un izleyici kitlesi genellikle hem ilgi çekici hem eğlenceli videolara yönelme eğilimindedir. Üzerinde iyi düşünülerek hazırlanan videolar, izleyicilerin dikkatini çekme hedefinize sizi hızlıca ulaştırır.
Kullanıcılar videonuzu izledikçe ve komik buldukça arkadaşları ile paylaşabilir. Bu şekilde etkileşim oranı arttıkça YouTube’un algoritması da videonuzu gerçekten etkileyici olarak işaretleyecek ve daha fazla kullanıcının önüne çıkaracaktır.
Doğru Hashtagler Kullanma
Birçok içerik oluşturucusu, hashtagleri kullanıcının arama bölümünde özel olarak aradığını düşünerek kullanır. Bu yanlış sayılmaz. Bazı kullanıcılar hashtagleri özel olarak aratır ama bu tüm kullanıcıların hashtag aradığı anlamına gelmez.
Hashtaglerin içeriğin etkileşim almasına olan katkısı, algoritmanın içerik türünü belirlemesine yardımcı olmasıdır. Örneğin bir oyun topluluğuna hitap ettiğinizi düşünelim. Hatta çemberi daha da daraltalım, Minecraft oyuncularına hitap edelim. Bu paylaşımda hashtag olarak mutlaka #minecraft etiketini kullanmamız gerekiyor.
Videonun bir zamanların oldukça popüler kurgusal karakterlerinden biri olan “Slender Man” ile ilgili olduğunu varsayalım. Bu durumda #slenderman etiketini mutlaka kullanmalıyız. Daha sonra Slender Man’in nasıl bir karakter olduğunu düşünmeye başlayalım. Uzun ve siyah bir yaratıktı, değil mi? O hâlde #uzunsiyahyaratik etiketini kullanalım.
Bu hashtagleri kullandıktan sonra yakınlarda Minecraft ve Slender Man karakteri ile ilgili arama yapan hemen hemen her kullanıcının önüne çıkabilirsiniz.
Harekete Geçirici İfadelere Ver Verme
YouTube’da içerik paylaşan çoğu kişi, “Kanalıma abone olmayı ve like atmayı unutmayın” gibi sözler kullanıyor. Elbette ki bu yanlış bir kullanım örneği sayılmaz ama bu ifadede etkileyicilikten bahsetmek mümkün değildir.
Bunun yerine kullanıcılara bir amaç vermelisiniz. Örneğin YouTuber’ların çok sık ürettiği içeriklerden biri olan “acı biber yeme challenge” içeriğine benzer bir içerik ürettiğinizi varsayalım. Bu içerikte sizin izleyicileri arkadaşlarını videoyu izlemeye davet etmeye teşvik etmeniz gerekiyor.
Cümleyi etkili bir şekilde kurarsanız videonuzu daha fazla kişi tarafından izlemelerini sağlamaları kaçınılmaz olacaktır.
İş Birliğine Ağırlık Verme
“Bir elin nesi var, iki elin sesi var” atasözünü biliyorsunuzdur. YouTube’da zaten pek çok kişi tarafından izlenen kişilerle ortak içerik üretmeye ve paylaşmaya özen göstermelisiniz. Bu, içeriğinizin daha fazla kişi tarafından izlenmesini sağlayacaktır.
YouTube Keşfet Saatleri
YouTube’da video paylaşmak için en iyi saat aralığı 14.00 ila 18.00‘dır. Bu, YouTube kullanıcılarının en çok aktif olarak video izlediği saat aralığıdır. Hafta sonları ise biraz daha erken video paylaşabilirsiniz.
YouTube Keşfet Etiketleri Neler?
YouTube’da videonuzu kesinlikle keşfet bölümünde çıkaracak bir hashtag / etiket yoktur. Videonuzun daha fazla etkileşim almasını sağlayacak hashtagler size yarardan çok zarar bile getirebilir. Bu nedenle sadece video ile ilgili hashtagler kullanmalısınız.
Doğru hashtag kullanımının nasıl olduğunu öğrenmek için biraz yukarı çıkabilir ve YouTube keşfete düşme yöntemlerini inceleyebilirsiniz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.