Esnaflık dijital ortama taşındı

Ankaralı genç girişimci Mahmut Çöloğlu, kısa süre önce hayata geçirdiği buldukca.com ile Başkent’teki yapı-market ve hırdavat dükkanını dijital ortama taşıdı.

Esnaflık dijital ortama taşındı
Yayınlanma:
Güncelleme:

Ankaralı genç girişimci Mahmut Çöloğlu, kısa süre önce hayata geçirdiği buldukca.com ile Başkent’teki yapı-market ve hırdavat dükkanını dijital ortama taşıdı.

Ankaralı genç girişimci Mahmut Çöloğlu, kısa süre önce hayata geçirdiği buldukca.com ile Ankara’da hizmet veren aile şirketini dijital ortama taşıdı ve tüm Türkiye ile buluşturdu. Mahmut Çöloğlu, Ankara’da ailesinin kurduğu yapı-market zincirini yenilikçi bir vizyonla dijital ortama taşıdı. Her alanda dijitalleşmeye gidilen bir dönemde olduğumuzu vurgulayan Çöloğlu, esnaflığın da geleneksel yöntemlerin aksine internet ortamında başarılı bir şekilde yapılabileceğinin altını çizdi.

BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

2021 yılı Ocak ayı itibariyle “Aradığını Bul, Buldukça Al Sloganıyla e-ticaret” hayatına giriş yapan buldukca.com, rekabetin yoğun olarak yaşandığı sektörde emin adımlarla ilerliyor. Ankara’da hatırı sayılır bir bilinirliği olan Çörtoğlu markasını ve hizmetlerini tüm Türkiye’ye dijitalden ulaştıran Mahmut Çöloğlu, yüz yüze olan samimiyetin aynı şekilde internet sitesine aktarıldığını söylüyor.

5000’E YAKIN ÜRÜN

buldukca.com öncesinde de farklı sektörlerde girişimleri bulunan Çöloğlu amacının daima kâr etmekten önce iyi hizmet sunmak olduğunun altını çiziyor. Bu anlayış çerçevesinde dijital ortamda yapılan çalışmaların da yapaylıktan uzak ve istenilen “esnaf-müşteri” ilişkisi içerisinde olması başarıyı getiriyor. Hırdavat, boya, elektrik ve sıhhi tesisat kategorilerinde ait 5000’e yakın ürünle hizmet veren buldukca.com ‘da hedef “mahallede tanıdık bir dükkandan alışveriş yapılıyormuş” hissi yaratmak. Herkesin alım gücü ve ekonomik yapısına uygun bir fiyatlandırma sistemi içinde bulunan e-ticaret sitesi gün geçtikçe büyümeye devam ediyor. Sitedeki tüm ürün ve ürün kategorilerine buldukca.com adresinden ulaşılabilir.

Ankaralı genç başarılı girişimci Mahmut Çöloğlu, Anadolu Gazetesi Muhabiri Aleyna Erzurumlu’ya verdiği röportajda hem e-ticaret sitesi hakkında bilgi verdi hem de bundan sonraki hedeflerini anlattı. İşte bu keyifli röportajın tamamını siz değerli okuyucularımızın beğenisine sunuyoruz.

MAHMUT ÇÖLOĞLU KİMDİR? BİZE BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

1990 yılında Ankara’da doğdum ve okul hayatımı da bu şehirde tamamladım. Çankaya Üniversitesi İç Mimarlık Fakültesi’nden mezunum. Mezun olur olmaz aile şirketimizde çalışmaya, hali hazırda ticaretin içerisinde büyümüş biri olarak ticareti yakinen öğrenmeye başladım.  Yapmış olduğum işle ve ticaretle alakalı birçok eğitim aldım, halen eğitim almaktayım. Gelişen dünyada geride kalmak istemeyen, bir adım önde olmayı hedefleyen bir insan olarak eğitimin asla bitmeyeceğine inanırım.

GİRİŞİMCİLİK FİKRİ İLK NASIL ORTAYA ÇIKTI? GİRİŞİM KONUSUNDA SİZİ TETİKLEYEN ŞEYLER NELERDİR?

Girişimci ruhunun içerisinde büyüyen ve şekillenen birisiyim. Girişimciliği bilge bir cesaret olarak görmekteyim. 2013 yılında, e ticaret bu kadar yaygınlaşmadan kurduğumuz siteyi pandemi süreciyle beraber, her şeyimizi tamamken aktif hale getirdik. Ben aslında içerisinde bulunduğum ve hakim olduğum bir alanı, önceden yaptığım hazırlıklar neticesinde, kişilere hizmet verebilmek isteğiyle elektronik bir platforma taşıdım. Kısacası benim için girişim, önce bilgi, sonra cesaret ve dünyayı koklayabilmekle başladı.

BULDUKCA.COM HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ?

2013 yılında hazır olan sitemiz pandemi süreciyle beraber aktif hale geldi. Ulaşmak istediğimiz kitleye fiyat, kalite, ulaşılabilirlik ve güven konularında elimizden gelenin en iyisini yapmayı amaçlamaktayız. Ürün gamımızı çeşitlendirmeyi ve herkese hitap etmeyi isteyen bizler bunu başardığımızı düşünüyoruz. Nalburiye, hırdavat, hobi malzemeleri hatta iş güvenliğine kadar ulaşan ürün yelpazemizle yetkili satıcı konumuna gelmiş bulunmaktayız. Sürekli teknolojiyi ve markaları takip etmek, yeniliklere ayak uydurmaktan çok yeniliği getirmek peşindeyiz. Minimal ve anlaşılır ara yüzümüzle kafa karıştırmadan alıcılarımıza ulaşarak istedikleri ürüne odaklanmalarını sağlıyoruz. Sloganımızda da dediği gibi “aradığını bul, buldukça al” dedi.

SİTE HİZMETE BAŞLAMADAN ÖNCE NASIL BİR HAZIRLIK SÜRECİ GEÇİRDİNİZ?

İçerisinde bulunduğum sektöre hakim olduğumu düşünerek ve geleceği analiz etmeye çalışarak 2013 senesinde siteyi aldım. Daha sonrasında sağlam adımlar, iyi bir ekip, eğitimler ile kendi vizyonumu genişlettim. Doğru zaman olduğunu düşünene kadar tüm ön hazırlıkları bitirdim. “Erken kalkan yol alır” mantığıyla ve sabırla, hiçbir işi aceleye getirmeden kurdum siteyi. Böylece “tamam, şimdi” dediğimiz an yapmamız gereken bir tek yasal prosedürler kaldı. Yapacağınız sektöre hakim olmak en önemli unsur.

ŞU AN E-TİCARET SEKTÖRÜNÜ NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?

Pandemiden sonra olarak tanımladığım bu süreçte, sektör hem çok yaratıcı işler çıkarmaya hem de hiç olmadığı kadar hızlanmaya başladı. Mekanlardan çıkmadan yapılan alışveriş yaş grubu olarak beklenenden çok daha üst bir seviyeye ulaştı ve “online sipariş’’ kültürü herkeste oturdu. Kargo takip, stok yenileme, alım satım gibi süreçlerin çok daha sistematik bir hale geldiğini gördük. Bu süreci fırsat bilen ancak sektöre hakim olmayan kişi ya da kuruluşlar da var olma mücadelesi verirken, işe profesyonel yaklaşan kişiler için e-ticaret bir fırsat ve iş imkanı oldu.

PANDEMİYLE BİRLİKTE TÜKETİM ALIŞKANLIKLARIMIZ DEĞİŞTİ Mİ SİZCE?

Çok büyük bir değişiklik oldu diyebiliriz. Öncelikle insanların kendine dönmesiyle başladı süreç. Klasik günlük harcamalardan çıkan harcama kalemleri doğmasının yanı sıra klasik alışkanlıklar da terk edildi. Örneğin, hobi ve kaliteli zaman geçirmeye yönelik ürünler çok daha fazla istenmeye başlandı. Evden çıkmadan alışveriş yapamayan birçok yaştan insan, evinden sipariş vermeye başladı. Birçok perakende satışı olan şirket, e ticarette yer aramak durumunda kaldı ve müşterilerini de bu mecralara yönlendirdi. Teknoloji konusunda hali hazırda çok gelişmiş olan teknoloji şirketleri, pandemi sürecinde bu gelişime çok fazla artı kattı.

E-TİCARETTE SAMİMİYET VE GÜVENİLİRLİK NASIL SAĞLANIR?

Güvenlik sertifikalarını almak dışındaki bu sertifikalar e ticaret için zorunlu, klasik ve vazgeçilmez olan bir şey var: “önerme kültürü’’. Siz ürününüze ve ürün öncesi-sonrası hizmetler zincirinize güveniyorsanız, yani bu zinciri sağlam oluşturmuşsanız ürününüzü alan ilk kullanıcı sizi “önerecektir’’. Ürünü pazarlayan bir insan değil de bir ara yüz olduğunda ürün tedariğinden kullanıcıya ulaşana kadar olan süreç çok büyük önem taşımaktadır. Herhangi bir geri dönüşü çok değerli bulmalı, üzerinde durmalı ve sorun var ise çözüme kavuşturmalısınız.

2021’DEN BEKLENTİLERİNİZ NELER? SIRADA BEKLEYEN BAŞKA ÇALIŞMALARINIZ VAR MI?

Her seneden ve her günden bir beklentimiz var. Başka türlü gelişebileceğimize inanmıyorum. Hizmet ve ürünlerimizi geliştirirken daha çok eğitim almak ve kendimizi de gelecek dünyaya hazırlamak istiyorum. Tüm Türkiye’ye hitap edeceğiz diye çıktığımız bu yolda yurt dışına açılmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. Anadolu Gazetesi olarak Mahmut Çöloğlu’na bu keyifli röportaj için teşekkür ediyoruz.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.