Gazze için boykot çağrıları bilançolara yansıyor
Yum! Brands, Amerikalı restoran işletmeciliği şirketi, 2023'ün dördüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.
Şirketin bildirdiğine göre, geliri geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 1 artarak 2,04 milyar dolara yükseldi. 2022'nin dördüncü çeyreğinde ise gelir 2,02 milyar dolardı.
Ancak Yum! Brands'in geliri, piyasa beklentisi olan 2,1 milyar doların altında kaldı. Şirket bünyesindeki KFC ve Pizza Hut gibi restoran zincirlerinin Orta Doğu'daki satışlarında ise gerileme yaşandı. Kentucky Fried Chicken (KFC) adıyla bilinen restoran zincirinin Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika'daki satışları yüzde 5 azaldı. Pizza Hut'ın da Orta Doğu ve Afrika'daki satışları yüzde 3 düştü.
Yum! Brands CEO'su David Gibbs, finansal sonuçların açıklanmasının ardından yapılan telekonferansta, Orta Doğu'daki çatışmaların şirketin satışlarını olumsuz etkilediğini belirtti.
İsrail'in Gazze Şeridi'ne yönelik saldırılara destek verdiği iddiasıyla uluslararası firmalar, dünya çapında protestolar ve boykotlarla karşı karşıya kaldı. Bu durum, McDonald's, Pizza Hut, KFC ve Starbucks gibi batılı markaların finansal sonuçlarını etkiledi. Özellikle Orta Doğu'daki çatışmalar, bu şirketlerin bölgedeki satışlarını azalttı. McDonald's ve Starbucks, Orta Doğu'daki çatışmalar nedeniyle beklentilerin altında kalan finansal sonuçlar açıklamıştı. Starbucks CEO'su Laxman Narasimhan, telekonferansta, şirketin Orta Doğu'daki satışlarında önemli bir düşüş yaşandığını ve bu durumun finansal tahminleri etkilediğini ifade etti.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.