Kamu ödemelerinde vadesi geçmiş borç uygulaması başlıyor: 1 Ekim itibariyle geçerli olacak
Kamu idareleri ve bu idarelere bağlı döner sermaye işletmelerinin, 1 Ekim’den itibaren 5 bin liranın üzerinde yapacakları ödemeler sırasında hak sahiplerinden vadesi geçmiş borç durumunu gösteren bir belge istenecek.
Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan ‘Tahsilat Genel Tebliğ Seri: A Sıra No: 1’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ’, Resmi Gazete’de yayımlandı. Tebliğle, kamudan yapılan ödemelerde vergi borcu bulunmama koşulunun kapsamı genişletildi.
Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’na tabi kamu idareleri ve bu idarelere bağlı döner sermaye işletmeleri, mahkeme kararları ile ve icra dairelerinin ödeme veya icra emirleri kapsamında, 5 bin liranın üzerinde yapacakları ödemeler sırasında hak sahiplerinden vadesi geçmiş borç durumunu gösterir belge talep edebilecek.
‘1 EKİM’DE BAŞLAYACAK’
Söz konusu tebliğ 1 Ekim tarihinden itibaren yürürlüğe girecek. Ayrıca Resmi Gazete’de 13 Ağustos’ta yayımlanan daha önceki tebliğle kamuoyunda “vergi borcu yoktur” belgesi olarak bilinen uygulamada, borç türü olarak vergi dairelerince tahsil edilen vergilerin yanı sıra tüm kamu alacaklarının da dikkate alınması gerektiği ifade edilmişti.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.