ÖTV'siz ve KDV'siz araç alımı için yeni kanun teklifi TBMM'ye sunuldu!
Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) sunulan yeni bir kanun teklifi, otomotiv sektörünü canlandırmak ve trafik güvenliğini artırmak amacıyla önemli düzenlemeler içeriyor. Teklif, 25 yaşını aşmış araç sahiplerine ÖTV'siz yeni araç alım imkânı, şoför esnafına ÖTV ve KDV muafiyetiyle ticari araç satışı ve ağır hasarlı araçların trafikten tamamen kaldırılmasını öngören düzenlemeleri kapsıyor.
Kanun teklifine göre, 25 yaşını aşmış araçlarını geri dönüşüme teslim eden araç sahipleri, Türkiye'de üretilen bir aracı Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ödemeden alabilecek. Bu düzenleme, eski araçların ekonomiye kazandırılmasını, çevre kirliliğinin azaltılmasını ve ithalatın düşürülmesini hedefliyor. Teklif gerekçesinde, Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısının 30 milyonu geçtiği ve bu araçların önemli bir kısmının yaşlı ve ekonomik ömrünü tamamlamış araçlardan oluştuğu vurgulanarak, bu araçların geri dönüşümünün çevreye ve ekonomiye katkı sağlayacağı belirtiliyor.
Engelli vatandaşlar için üst sınır belirlendi: ÖTV'siz araç limiti!
ŞOFÖR ESNAFINA ÖTV VE KDV MUAFİYETİ
Yeni düzenlemeyle, geçimini tek bir araçla sağlayan şoför esnafına büyük bir vergi avantajı sunuluyor. Şoför esnafı, 10 yıl boyunca ticari faaliyet şartıyla yeni alacakları araçlarda ÖTV ve Katma Değer Vergisi'nden (KDV) muaf tutulacak. MHP Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir tarafından hazırlanan bu düzenleme, ticari araçların daha hızlı yıprandığını ve bakım masraflarının esnaf için büyük bir külfet oluşturduğunu belirtiyor. "Bu düzenleme, esnafın yükünü hafifletecek ve daha güvenli taşımacılık yapılmasını sağlayacaktır" denilen gerekçede, esnafın araç yenileme sürecindeki zorluklar da vurgulanmış.
Şarj edilebilir hibrit otomobillere ÖTV indirimi
AĞIR HASARLI ARAÇLARIN TRAFİKTEN ÇEKİLMESİ
Kanun teklifinde, ağır hasar gören araçların trafiğe çıkmasının yasaklanması da yer alıyor. Trafik kazası veya doğal afetler sonucu ağır hasar görmüş araçların, güvenlik riski oluşturduğu gerekçesiyle yeniden trafiğe çıkarılmasına engel olunması planlanıyor. Ayrıca, bu araçların yalnızca hurda veya yedek parça olarak satılabileceği ifade ediliyor. Teklifte, ağır hasarlı araçların onarımı sırasında yapılan basit hilelerin trafik güvenliğini tehlikeye atabileceği belirtilerek, "Bu araçların yeniden trafiğe çıkarılmasının önlenmesi, can ve mal güvenliği açısından zorunludur" deniliyor. Uygulama ihlali durumunda ise 500 bin TL para cezası öngörülüyor.
Bu kanun teklifi, araç alım-satımını kolaylaştırmayı ve trafik güvenliğini artırmayı amaçlıyor, ayrıca ekonomik ve çevresel faydalar sağlamayı hedefliyor. (haber)
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.