"Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi" Eğitim Tırı Ankara'da

TESK ve Google.org işbirliğiyle sürdürülen “Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi” Ankara saha uygulaması tanıtım toplantısı, Melike Hatun Camii önünde konuşlanan eğitim tırının bulunduğu alanda yapılan bir tören ile gerçekleştirildi.

"Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi" Eğitim Tırı Ankara'da
Yayınlanma:
Güncelleme:

TESK ve Google.org işbirliğiyle sürdürülen “Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi” Ankara saha uygulaması tanıtım toplantısı, Melike Hatun Camii önünde konuşlanan eğitim tırının bulunduğu alanda yapılan bir tören ile gerçekleştirildi.

Ticaret Bakanlığının öncülüğünde, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) ve Google işbirliği ile Türkiye'de restoran ve kafelerin dijital dünyaya uyumu ve daha rekabetçi hale gelebilmeleri için başlatılan; restoran ve kafe işletme sahiplerinin, çalışanlarının dijital pazarlama becerilerinin yüz yüze eğitimler ve online eğitimlerle geliştirilmesinin hedeflendiği "Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor" projesi saha uygulaması tanıtım toplantısının 19'ncusu, Ankara Melike Hatun Camii önünde konuşlanan eğitim tırının bulunduğu alanda düzenlenen bir tören ile gerçekleştirildi. Projeye ilişkin konuşmaların ve proje tanıtımının yapıldığı ve esnafakademi.org eğitim portalı hakkında bilgilerin verildiği toplantının ardından, kafe ve restoran işleten esnaf ziyaretlerinde projenin içeriği detaylarıyla anlatıldı.

Açık havada düzenlenen toplantıya Ankara Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (ANKESOB) Başkan Vekili Hüseyin Ar, Ankara Ticaret İl Müdürü Yavuz Karaer, Ankara Ticaret İl Müdürlüğü Şube Müdürü Tuncer Başbozkurt, TESK Proje Koordinatörü Fuat Elvan, ANKESOB Genel Sekreteri Mehmet Gündoğan, ANKESOB Eğitim, Proje ve Ar-Ge Müdürü Erdoğan Özen ve projenin Ankara Saha Sorumlusu ANKESOB Proje ve Ar-Ge Asistanı Sinem Aslan Doğanoğlu ile ANKESOB'a bağlı odalardan; Ankara Lokantacılar Kebapçılar ve Köfteciler Esnaf Odası Başkanı Mehmet Aztekin, Ankara Hamburger Pizza ve Piknik İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Mustafa Kesinbaşoğlu ve Ankara Pastacılar Tatlıcılar ve Şekerciler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Mustafa Kahveci ve odalara üye esnaf ve sanatkarlar katıldı.

ANKESOB Başkan Vekili Hüseyin Ar, konuşmasında esnaf ve sanatkarın gelişen teknolojilere ve dijital dünyadaki rekabet anlayışına uyum sağlamasına ve online ticaretin içinde bulunmasına katkı sağlayacak her türlü projeyi önemsediklerini dile getirdi.

kafeler-restoranlar-11.jpg

'ESNAF DİİJİTAL DÖNÜŞÜMDEN GERİ KALMAMALI'

Ar, "Pandemi döneminde eve kapandığımızda evlere servis dönemi başladı. Siparişlerin artık dijital ortamlardan verilmesi gündeme geldi. Daha iyi iş yapabilmesi için esnafımızın dijital ortamlarda, sosyal medyada yer alması gerektiği ortaya çıktı. Bir bakıma zorunlu olarak dijitalleşmeye geçiş yaptık. Ülkemiz ekonomisinin mihenk taşı olan esnaf ve sanatkârlarımızın tüm dünyanın bizzat yaşadığı dijital dönüşümden geri de kalmaması ANKESOB olarak en önem ve öncelik verdiğimiz konuların başında yer almaktadır. Avrupa Yeşil Mutabakatı uygulaması ile esnaf ve sanatkârlarımız için diğer önem verdiğimiz dönüşüm ise yeşil dönüşümdür.Ankaralı esnaf ve sanatkârlar olarak rekabet avantajı yakalamamızın temel şartı dijital ve yeşil dönüşüme uyumdur.

Dijital ve yeşil dönüşüm uzun bir yolculuk. Bir tercih meselesi değil, zorunluluk, gerekliliktir. Bunun farkındayız; yapmış olduğumuz tüm planlama ve proje çalışmalarında bunun farkındalığı ile hareket ediyoruz. İster dijitalleşme olsun, isterse yeşil dönüşüm olsun işyerlerimize bir maliyet getireceği de aşikârdır.Dijital ve Yeşil dönüşüm yolunda, devletimizden beklediğimiz finansal destek boyutunda yanımızda olmasıdır. ANKESOB olarak esnaf ve sanatkârlarımızın yeni fırsatları değerlendirmesinde bir araç olarak dijitalleşmeyi kullanmalarında yol gösterici ve destek olmaya devam edeceğiz." diye konuştu.

Ankara Lokantacılar Kebapçılar ve Köfteciler Esnaf Odası Başkanı Mehmet Aztekin, "Tüm dünyayı etkisi altına alan Pandemi süreci hemen hemen her kesim esnafımızı derinden etkiledi. Bundan da en çok lokantacı esnafımız payını aldı. Dolayısı ile zorlu pandemi süreci bize dijital dünyanın ve e-ticaretin önemini bir kez daha hatırlattı. Pandemi sürecinde kısıtlamalar nedeniyle zor bir dönemden geçen lokantacı esnafımız bu dönemde, günün şartlarına göre hareket etme zorunda kaldı ve telefonla ya da online sipariş üzerine paket servis hizmetine geçerek, ayakta kalmaya çalıştı. Günün şartlarına ayak uydurmak için, esnafımız için ne gerekiyorsa onu yapacağız ve bu anlamda gerçekti tüm projeleri destekliyoruz" dedi.

20 İLDE ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR

TESK Proje Koordinatörü Fuat Elvan konuşmasında; pandemi döneminde dijitalleşmeye ayak uydurmuş esnaf ve sanatkarın ticaretlerini sürdürebildiklerine ve bu dönemde özellikle yeme-içme sektöründeki işletmelerin teknolojik değişime en hızlı uyum sağlayan kesim olduğuna işaret ederek, şunları ifade etti: "TESK ve Google işbirliğiyle sürdürülen 'Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi' kapsamında 20 bin esnafımızı internete taşımayı ve bu alanda kalıcı, başarılı olmalarını sağlamayı hedefliyoruz. Aynı zamanda bu proje ile restoran ve kafelerin dijital platformlarını kullanabilecekleri şekilde geliştirerek, pandemi gibi olağanüstü durumlarda iş potansiyellerini korumalarını ve daha verimli çalışarak, gelirlerini artırmalarını arzuluyoruz. Proje ekibimiz bu doğrultuda 20 büyük ilimizde çalışmalarına devam ediyor. Projemizle yeme-içme sektöründe dijital dönüşümün ışığını yaktık. Esnaf tabelalarımız, dükkanlarımız sadece bulunduğu caddede, sokakta değil, internette de daha fazla görünüyor. Bu sayede esnafımız güçleniyor, sektördeki rekabet gücünü artırıyor, işlerini büyütüyor."

Ankara Ticaret İl Müdürü Yavuz Karaer, hayatın her alanında bir dijital dönüşümün yaşandığını belirterek, Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi'ni esnaf ve sanatkarın teknolojiyi kullanma kapasitesinin artırılması yönünde ciddi bir çalışma olarak gördüklerini ve önemsediklerini vurguladı, projede emeği geçenlere teşekkür etti

Yapılan konuşmaların ardından törene katılanlara kullanıcının ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilebilen bir öğrenme deneyimi sunan esnafakademi.org eğitim portalı içerisinde 4 ana başlıkta bulunan “Dijital Pazarlama, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve Yeni Normalde Pazarlama” modülleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında ise lokanta, kafe esnafı ziyaret edilerek, proje hakkında bilgilendirmede bulunuldu, konularla ilgili bilinçlendirici afiş, broşür ve sticker vb. dağıtıldı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.