Ticaret Bakanlığı e-ticarette iade masrafları ile ilgili yeni düzenlemeyi duyurdu

Ticaret Bakanlığı, e-Ticaret ile ilgili düzenlemelere uyum sağlanması amacıyla, iade masraflarının tüketiciye yansıtılmasını 1 yıl ertelemek de dahil olmak üzere, yeni uygulamaların süresini uzatma kararı aldı.

Ticaret Bakanlığı e-ticarette iade masrafları ile ilgili yeni düzenlemeyi duyurdu
Yayınlanma:
Güncelleme:

Ticaret Bakanlığı, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikleri duyurdu. Bu değişiklikler kapsamında, cayma hakkının kullanılabileceği mal ve hizmetlerle ilgili sınırlamalar ve iade masraflarının tüketiciye yüklenmesine dair hükümler ertelendi. Böylece, tüketicilerin herhangi bir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkını kullanmaya devam etmeleri mümkün kılındı.

Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, küresel gelişmeler ve Avrupa Birliği mevzuatındaki güncellemelerin yakından takip edildiği ve bunların iç hukuka entegre edildiği belirtildi. Bu çerçevede, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nde yapılan düzenlemelerin, satıcılar ve tüketiciler arasında adil bir denge sağlanması ve tüketicilerin evrensel standartlarda korunması hedefiyle gerçekleştirildiği vurgulandı.

CAYMA HAKKINDA ÖNEMLİ GELİŞME

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Gerçekleştirdiğimiz düzenlemeyle, 1.1.2025 tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülen değişikliklerin 1.1.2026 tarihinde yürürlüğe girmesine ilişkin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde değişiklik yapılmıştır. Yapılan değişiklik ile cayma hakkının kullanılabileceği mal ve hizmetlere ilişkin sınırlamalar ve iade masraflarının sözleşme ile tüketici tarafından karşılanabileceğine ilişkin hükümler ertelenerek tüketicilerimizin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma haklarını kullanmaya devam etmeleri sağlanmıştır.

Ticaret Bakanlığı olarak düzenlemeler sonrası; sektördeki uyumlaştırma sürecinin daha sağlıklı ve etkin işleyebilmesi, ülkemizde vergi dahil yasal temsilciliği bulunmayan ve iş hacmi son dönemlerde çok hızla artan yurt dışı menşeli e-ithalatta ki ücretsiz kargo, ücretsiz iade, fırsat indirimleri gibi cazip teklifler ile genellikle kalitesiz ve güvensiz ürünlere olan talebin suni olarak artırılmasından kaynaklı tüketici mağduriyetlerinin yaşanmasının engellenmesi hedeflenmektedir. Bunun yanında yerli pazar yerleri ve satıcılar bakımından iç piyasanın dengesiz ve kontrol dışı bir elektronik ticaret pazarına dönüşebilme ihtimali göz önünde bulundurularak, iç piyasanın dengesiz ve kontrol dışı bir elektronik ticaret pazarına dönüşebilme ihtimalinin gözetilmesi, ayrıca iç pazardaki satıcıların haksız rekabete uğrama ihtimali göz önüne alındığında, iç piyasamızın korunması amaçlanmaktadır. Tüketicilerimizi ve iç piyasada üretim ve istihdama katkı sağlayarak ekonomik refahımıza katkıda bulunan üreticilerimizi korumak için çalışmalarımıza hız kesmeden devam edilecektir.”

Kaynak:İHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.