Ticaret Bakanlığı sahte yetkili servislere ceza yağdırdı
Ticaret Bakanlığı, tüketicileri koruma amacıyla yaptığı denetimlerde sahte yetkili servislerle ilgili ciddi bir mücadelenin altına imza attı. Son iki yıl içinde, yetkili servis izlenimi uyandırarak haksız kazanç elde eden firmalara toplamda 18 milyon lira para cezası uygulandı.
Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, tüketicilerin sahte yetkili servisler tarafından mağdur edilmesini önlemek için denetimlerin sürekli olarak sürdüğü belirtildi. Bu kapsamda, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen denetimlerde suç teşkil eden uygulamalar tespit edildi ve Reklam Kurulu tarafından incelemeler başlatıldı. Yapılan çalışmalar sonucunda, iki yıl içinde bu tür sahte servislere karşı 18 milyon lira idari para cezası kesildi.
Ticaret Bakanlığı kırtasiye ve okul ürünlerine yönelik denetimlere hız verdi!
Ticaret Bakanlığı, tespit edilen suç unsurlarına dair ilgili kişi ve kuruluşlar hakkında Cumhuriyet başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunuyor. Bakanlık, sahte yetkili servislerle mücadeleye devam edeceğini vurguladı.
Ticaret Bakanlığı sahte yetkili servislere 15 milyon idari para cezası uyguladı
YETKİLİ SERVİS BİLGİLERİNE SERBİS ARACILIĞIYLA ERİŞİM
Açıklamada, tüketicilerin yetkili servislerden hizmet alırken dikkat etmeleri gereken hususlara da yer verildi. Tüketiciler, yetkili servis bilgilerine Ticaret Bakanlığı tarafından sunulan [Servis Bilgi Sistemi (SERBİS)](http://www.servis.gov.tr) üzerinden ulaşabilirler. SERBİS, marka, üretici, ithalatçı ve ürün bilgilerini içerir ve tüketicilerin yetkili servisleri doğru bir şekilde seçmelerine yardımcı olur.
Ticaret Bakanlığı sahte yetkili servislere 15 milyon idari para cezası uyguladı
Ayrıca, internet aramalarında ilk sıralarda çıkan servislerin sadece reklam ve internet adreslerine bakarak yetkili olup olmadığını belirlemek yetersiz olabilir. Bu nedenle, söz konusu servislerin üretici veya ithalatçı firmanın internet sitesinde veya SERBİS'te yer alıp almadığının kontrol edilmesi önemlidir. Tüketiciler, şikayetlerini Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) veya Bakanlığın internet sayfasındaki ihbar ve şikayet mekanizmaları aracılığıyla iletebilirler.
Bakanlık, sahte yetkili servislerle ilgili denetimlerinin devam edeceğini ve gerekli yaptırımların kararlılıkla uygulanacağını duyurdu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.