McDonald's boykotu işe yaradı mı? McDonald's CEO'su boykot gerçeğini açıkladı
McDonald's CEO'su Chris Kempczinski, Ortadoğu'da İsrail'e karşı başlatılan boykot kampanyasının şirketin satışlarını ciddi şekilde etkilediğini belirtti. Kempczinski, iddiaları "dezenformasyon" olarak tanımladı ve bu durumun şirket için üzücü ve asılsız olduğunu vurguladı.
LinkedIn hesabından yaptığı paylaşımda, McDonald's'ın her ülkede yerel işletmeciler tarafından temsil edildiğini ve bu kişilerin toplumlarına hizmet etmek için büyük çaba gösterdiğini söyledi. Ayrıca binlerce kişiye istihdam sağladıklarını da ekledi.
Gazze'deki çatışmaların ardından, İsrail bağlantılı oldukları iddiasıyla bazı markalar, McDonald's ve Starbucks gibi, boykot kampanyalarının hedefi haline gelmişti. McDonald's İsrail sosyal medya hesaplarının, İsrail ordusuna ücretsiz yemek sağladığına dair paylaşımları, çoğunluğu Müslüman olan ülkelerdeki McDonald's şubeleri tarafından kınanmıştı.
Özellikle Mısır, Ürdün ve Malezya gibi ülkelerde, boykot kampanyalarının bazı Batılı markaları olumsuz etkilediği belirtiliyor. Bu durum, McDonald's gibi dünya çapında faaliyet gösteren markaların gelirlerinde düşüşe neden olmuştu.
McDonald's, 2022 mali yılında dünya genelinde 40 binden fazla restoranla faaliyet göstererek 23,1 milyar dolarlık gelir elde etmişti. Ancak Kempczinski'nin boykot açıklaması sonrasında McDonald's hisselerinde önemli bir düşüş yaşandı.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.