Palandöken, “Dizi ve filmlerde bölgesel ürünlerimize daha çok yer verilmeli”

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken: “Yıllık dizi ihracatımız 1 milyar dolara ulaşmalı”

Palandöken, “Dizi ve filmlerde bölgesel ürünlerimize daha çok yer verilmeli”
Yayınlanma:
Güncelleme:

 Dizi ve film sektörünün ülke tanıtımına büyük katkı sağladığını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “ABD’den sonra dünyada en çok dizi ihraç eden ülke konumuna geldik. Yerli yapımlarımızın dünyaya açılması ile insanlar Türkiye’nin kültürünü ve doğal güzelliklerini görmek için ülkemize gelmeye başladı. Dizi ve film sektöründe bölgesel üretimlerimize ve turistik tanıtımlarımıza daha çok yer vererek ülkemize gelen turist sayısını artırmalıyız. Ülkemizin potansiyeli göz önüne alındığında yıllık 350 milyon dolar olan dizi ihracatımız 1 milyar dolar seviyesine ulaşmalı” dedi.
Yurt dışına ihraç edilen dizi ve filmlerde bölgesel ürünlerin kullanımına daha çok önem verilmesi gerektiğini belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Bundan on sene önce 10 milyon dolar olan dizi ihracatımız yıllık ortalama 350 milyon dolara ulaştı. Ancak Türkiye’nin dizi sektöründeki gelişimi göz önüne alınarak yıllık dizi ihracatı 1 milyar dolara çıkarılmalı. Orta Doğu, Balkanlar ve Doğu Avrupa, Kuzey Afrika, Güney Amerika ve Orta Asya ülkeleri başta olmak üzere bugün Türk dizileri 140’ın üzerinde ülkede milyonlarca kişi tarafından seyrediliyor. Bu dizilerimizde özellikle ülkemizin sanatkârları tarafından üretilen bakır ve gümüş işlemeler, mücevherat, moda, hazır giyim ve mobilya sektöründen ünlü yerli markalarımızın tanıtımına daha çok ağırlık verilmeli. Dizi ve filmlerdeki kostümlerin yerli tasarım ve üretim olmasına özen gösterilerek tekstilimizin dünyaya tanıtılmasına olanak sağlanmalı. Ülkemize has olan kayısı, kuru üzüm, incir ve fındık gibi tarımsal ürünlere de dizi ve filmlerimizde yer verilmeli” diye konuştu.
“Tarihi ve doğal güzelliklerimiz dizilerle dünyaya tanıtılmalı”
Turizm cenneti ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerinin dizi ve filmlerle dünyaya tanıtılması gerektiğini ifade eden Palandöken, “Popüler film ve dizilerde yer alan mekanlar, insanların tatil tercihini etkileyen en önemli faktörlerden biri olmaya başladı. Dizi ve filmlerde tarihi ve turistik mekanlara yer verilmesi milyonlarca kişi tarafından seyredilecek bir tür reklam özelliği sunuyor. Çünkü artık insanlar filmlerde gördükleri karakterlerin kültürünü tanımak ve onların yaşadıkları yerleri görmek için seyahat ediyor. Bu yüzden ülkemizin tarihi ve doğal güzellikleri ile gözde turizm bölgelerimiz dizi ve filmler aracılığıyla tüm dünyaya tanıtılmalı. Yerli yapımları üreten firmalarımız dizi ve filmlerin satıldığı ülkelerde devlet destekli tanıtımlar yapabilmeli. Dizi ve film turizmi hem o filmin çekildiği yerin ekonomisine hem de ülke ekonomisine büyük katkı sağlıyor. Gastronomi turizmini de canlandırarak istihdam üzerinde önemli bir etkiye sahip oluyor” şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.