Paraşüt'ten e-ticaret satış ipuçları
programı Paraşüt, bu yıl 8 Mayıs’a denk gelen Anneler Günü’nde hem e-ticaret satışlarını hem de müşteri memnuniyetini artırmayı hedefleyen KOBİ’lere önerilerde bulundu.
Türkiye’de e-ticaret hacmi özellikle pandemi süreciyle birlikte büyük bir ivme kazandı. Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre 2021 yılında e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 17,7 olurken, bu oranın en yüksek olduğu aylar sıralamasında, ‘indirim ayı’ olarak da bilinen Kasım ayından sonra Anneler Günü’nün de kutlandığı Mayıs ayı geldi. Mayıs ayında, e-ticaretin payı 2020 yılında 18,4, 2021 yılında ise yüzde 19,9 olarak kaydedildi. Yenilikçi hizmetleriyle KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçlerini destekleyen bulut tabanlı ön muhasebe programı Paraşüt, bu yıl 8 Mayıs’a denk gelen Anneler Günü’nde e-ticaret yapan KOBİ’lerin satışlarını artırmaya yönelik önerilerde bulundu.
Stoklarınızı ayırın: Fiziksel mağazanız da varsa farklı kanallardaki satışların takibini yapabilmek ve süreci doğru yönetebilmek için stoklarınızı ayırın. Aksi durum stokta olmayan ürünlerin satışını yapmanıza ve bunun neticesinde siparişin iptal edilmesine yol açabilir. Bu da müşteri memnuniyetsizliği nedeniyle mağaza puanınızın düşmesine neden olur.
E-ticaret entegrasyonu kullanın: Satışlarınızı gerçekleştirdiğiniz pazaryerleri veya e-ticaret sitenizdeki verileri, kullandığınız diğer uygulamalara aktaran ve tüm bu sistemlerin uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayan bu entegrasyon, iş yükünü hafifletip, satış ve müşteri memnuniyetine daha fazla zaman ayırmaya olanak tanıyor.
Müşteri memnuniyetine odaklanın: Binlerce hediye seçeneği arasında kalan tüketicinin sizi tercih etmesini sağlayacak aksiyonlar alın. Müşteri yalnızca ürünün fiyatına değil mağaza puanına, müşteri yorumlarına, sorularına dönüş hızınıza, kargo teslim süresine de bakacaktır. Bunların dışında şık bir paketleme ve küçük hediyeler, tüketicilerin hem mağazanıza olumlu yorum yapmasına hem de daha sonraki zamanlarda mağazanızdan alışveriş yapmasına katkı sağlar.
Mağazanızı sosyal medya ile destekleyin: E-ticaret yapıyorsanız sosyal medya kanallarınızı da doğru yönetin. Eş zamanlı bir yönetim ve reklam vermeden önce veri elde etmek için buna yönelik geliştirilen çeşitli araç ve kodları e-ticaret sitenize kurmanız faydalı olacaktır. Sosyal medyadaki takipçileriniz organik olması da iş birlikleri ve reklam süreçlerinde önemli bir etken. Dolayısıyla farklı yöntemler ile takipçi sayınızı artırmaya çalışmayın.
Paraşüt ile Anneler Günü’nde satışlar kontrol altında
Paraşüt, Anneler Günü’nde satışlarını artırırken, müşteri memnuniyeti de sağlamak isteyen KOBİ’ler için birbirinden özel çözümler sunuyor. Paraşüt’ün “Stok ve Depo Takibi Programı”, internet bağlantısı olan herhangi bir cihazdaki tek ekran üzerinden ürünleri yönetmeye olanak tanıyor. Paraşüt E-Ticaret Paketi kullanıcılarının yararlanabildiği “Sosyal Medya Sipariş Modülü” ise e-ticaret yapanların Instagram DM (Direkt Mesaj) üzerinden gelen mesajları anında görüp yanıt verebilmesini sağlıyor. Bu modülü kullananlar müşterilerinin verdiği bilgileri kolayca seçerek, siparişe ait ayrıntıları kaydedebiliyor, oluşturulan siparişleri diğer tüm satış kanalları ile aynı ekrandan yönetilebiliyorlar. Paraşüt aboneliklerine alternatif olarak sunulan sektörel paketler arasında yer alan e-Ticaret Girişimci Paketi de tek pazaryeri ve e-ticaret sitesinde satış yapmak isteyen firmalar için uygun fiyatlı ve etkili bir çözüm oluşturuyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.