Parayı bozdururken 100 dolar bir anda 1000 dolar oldu!
İstanbul Fatih'te bir döviz bürosunda çalışan görevli, 100 dolar bozduran müşterisine 298 lira vermesi gerekirken, makineye yanlışlıkla girdiği fazla 'sıfır'dan dolayı 2 bin 985 lira ödeme yaptı. İşyeri çalışanı, yaptığı hatayı kasa sayımı yaparken fark e
İstanbul Fatih’te bir döviz bürosunda, benzerine az rastlanır bir olay yaşandı. Hobyar Mahallesi, Hamidiye Caddesi üzerinde bir döviz bürosuna gelen 60-65 yaşlarında bir kişi, cebindeki zarfın içerisinden çıkardığı 100 doları bozdurmak için veznedeki çalışan Mesut Gündüz’e verdi. Görevli, doları aldıktan sonra makineye koydu. Makinede o esnada sıfıra fazla bastığı için ekrana yazan parayı müşteriye verdi. Gündüz, müşteriye 100 doların karşılığında 298 lira vermesi gerekirken, makineye girdiği fazla sayıdan dolayı müşterisine bin dolar karşılığı olan 2 bin 985 TL verdi. Müşterisine fazladan 900 dolar karşılığı TL veren döviz bürosu çalışanı Gündüz bu hatayı kasayı sayarken para eksik çıkınca fark etti; ancak müşteri çoktan parayı alıp gitmişti. Gündüz, durumu hemen iş yeri sahibi Abdulkadir Baykal’a ve polis ekiplerine haber verdi. 'ART NİYET ARAMADIK' Döviz bürosunda 15 yıldan bu yana çalıştığını belirten Mesut Gündüz, "Vatandaşın biri dün akşam saat 18.00’de bana 100 dolar getirerek, karşılığında TL almak istedi. Ben de o esnada klavyenin sıfır tuşuna bir kez fazla basınca 1000 dolar olarak işleme alıyorum. Müşteriye de bin dolar karşılığı para veriyorum. Yani 298 lira ödeyeceğime 2 bin 985 lira ödüyorum. Tabi biz ilk başta art niyet aramadık. Fakat güvenlik kamerasını detaylı inceledik. Mermerin üzerindeki parayı alınca gülmeye başlıyor. O esnada tavırları da farklı. Ondan sonra zaten art niyet olduğunu anlıyoruz. Normalde böyle bir şey yapmazdık. Kendisini ifşa etmek istemezdik. Ama yapılan art niyet olduğu için istiyoruz ki bu vatandaşı herkes görsün" dedi. 'O ESNADA DURUMU ANLAMADIM' O esnada durumu anlamadığını kaydeden Gündüz, "O an anlamış olsaydım zaten müdahale ederdim. Kasayı sayıyorum, kasada eksik çıkınca durumu fark ediyorum. Aradan 15-20 dakika geçiyor. Saat başı kasa sayıyoruz biz. Yani kasa sayma esnasında farkına varıyorum. Ondan sonra mesleğimizin vermiş olduğu tecrübeyle kayıtlara bakıyoruz. Kayıtlara bakınca 900 dolar, 100 dolar işlemlerine baktık. O esnada anladık zaten. Hemen kamera kaydına baktık. Şahsı öyle tespit ettik. Biz hemen polise gittik. Polis eşkalin tarifini istedi, bende verdim. 18 tane eşkal belirlendi. Polis 18 eşkali bana gösterdi. Hepsine de tek tek baktım. Hiç birinin olmadığına kanaat getirdim" şeklinde konuştu. 'BELKİ PARAYI GERİ GETİRİR DEDİK AMA GELMEYİNCE...' Döviz bürosunun sahibi Abdulkadir Baykal, " Dün akşam saatlerinde gelen bir müşterimiz çalışanımıza 100 dolar vermiş. 100 dolar verdiği anda çalışanımız 100 dolar basacağına yanlışlıkla sisteme 1000 dolar yazmış. Fark edilmeyecek gibi değil. Biz ilk önce kötü bir niyet düşünmedik. Ama kamera kayıtlarına göre kötü niyetli biri. Kamera kayıtlarında siz de göreceksiniz. Ben ilk önce bu durumun haber yapılmasını istemedim rencide olmasın diye. Belki düşünür akşama kadar gelir diye bekledik ama maalesef gelmedi. Yaşlı başlı bir adam. Gencecik bir işçi adamın parasına göz koyacak kadar bir kalite de ise onu utanmadan biz televizyona gösterelim istedik" dedi. Hata ile müşteriye fazladan ödemeyi yapan iş yeri çalışanı Mesut Gündüz, hâlâ müşterinin parayı geri getirmesini bekliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.