YKS'de yeni dönem başlıyor: Yusuf Tekin ve Ali Ersoy görüştü!
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Bayram Ali Ersoy ile bir araya gelerek milyonlarca öğrenciyi ilgilendiren Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) dair yenilikleri ele aldı. Görüşmede, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında oluşturulan yeni müfredat doğrultusunda, dört yıl sonra uygulanacak YKS’nin ayrıntıları üzerine istişareler yapıldı.
Milli Eğitim Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, toplantıda 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren lise 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan beceri örgüsü temelli müfredatın, öğrencilerin sınav süreçlerine etkisi değerlendirildi. Yeni müfredata göre hazırlanacak 2027 YKS’nin Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) oturumları için MEB ve ÖSYM’nin ortak çalışmaları masaya yatırıldı.
Özellikle TYT ve AYT sorularının, yeni müfredatın gerekliliklerine uygun şekilde hazırlanması ve öğrencilerin bilgiye dayalı değil, beceri temelli bir sınav sürecinden geçmesi amaçlanıyor. Bu doğrultuda, alan uzmanlarının katıldığı çalıştaylarda elde edilen veriler ve sonuç raporları da görüşmede değerlendirildi.
MEVCUT ÖĞRENCİLER İÇİN YKS'DE DEĞİŞİKLİK YOK
Toplantıda, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nden önce eğitim görmeye başlayan mevcut lise öğrencileri için herhangi bir değişikliğe gidilmeyeceği bildirildi. Bu kapsamda, şu anda 10., 11. ve 12. sınıfta eğitim gören öğrenciler, önceki müfredat dahilinde hazırlanmış YKS soruları ile sınava girecek.
MEB-AGS VE ÖABT İÇERİĞİ DE MASAYA YATIRILDI
Görüşmede ayrıca, 2025 yılında gerçekleştirilecek olan Milli Eğitim Akademisi Giriş Sınavı (MEB-AGS) ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) kapsam ve içeriği hakkında değerlendirmeler yapıldı. Yeni müfredatın bu sınavlara nasıl entegre edileceği konusunda da ön hazırlıklar gözden geçirildi.
Toplantıda, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci de yer aldı. Görüşme sonrası yapılan açıklamalar, eğitimde "Türkiye Yüzyılı" olarak adlandırılan yeni dönemde öğrencilerin sınav başarısını beceri ve yetkinlik odaklı bir yapıya dönüştürme hedefini öne çıkarıyor.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.