Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Treni Ankara'dan ilk seferini yaptı! 12 saat yol 2 saate düştü

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Treni seferlere başlıyor. İlk sefer treni Ankara'dan yola çıktı. 12 saat kadar süren Ankara-Sivas arası yolculuk mesafesi 2 saate inecek.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Treni Ankara'dan ilk seferini yaptı! 12 saat yol 2 saate düştü
Yayınlanma:

Bugün açılışı yapılacak olan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Treni, Ankara'dan yola çıktı. Trenin ilk seferine dair ilk fotoğraf ise Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’dan geldi.

Ankara-Sivas arasında 12 saat olan demir yolu seyahat süresini 2 saate düşürecek Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Treni'nin açılışı bugün yapılıyor. Tren, ilk seferini gerçekleştirmek üzere Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'ndan hareket etti. Trende bulunan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay’dan yolculuğa dair ilk fotoğraf geldi. Oktay, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattımız açıldı, Sivas yolculuğumuz başladı. Ülkemize ve milletimize hayırlı uğurlu olsun. Milletimizle buluşmaya geliyoruz” ifadelerini kullandı.

aw878259-02.jpg

Yolculukta Oktay’ın yanı sıra AK Parti Genel Başkanvekili Binali Yıldırım, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Büyük Birlik Partisi (BBP) Genel Başkanı Mustafa Destici de yer aldı. Bugün Sivas Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleştirilecek olan törenle Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı devreye alınacak.

Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Sivas YHT'nin özelliklerini anlattı

İşte Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun açıklamaları:

Ankara-Sivas hattı 405 kilometre uzunluğunda. Coğrafi koşulları çok ağır olan bir güzergahta bu projeyi tamamladık. Yani 405 kilometrenin içerisinde tam 49 adet 66 kilometre uzunluğunda tünel var. Bu tünellerin en uzunu 5 bin 125 metreyle Akdağmadeni'nde. Aynı şekilde 27 bin 200 metre uzunluğunda, 49 tane viyadük var hattımızın içerisinde. 8 tane istasyonumuz var. Yani Kırıkkale ve Yozgat'ı bağlıyoruz. Bunun dışında Elmadağ, Yerköy, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli istasyonlarımız var güzergah üzerinde. Ayrıca bu hattımızla birlikte Kayseri hattımızın da aslında önemli bir kısmını tamamlamış oluyoruz. Yerköy'den trenimiz Kayseri'ye ayrılarak Kayseri bağlantısını da sağlamış olacağız inşallah. Kayseri hattımızda da çalışmalarımız başladı, devam ediyor. Aynı hat üzerinde aslında Çorum'un da ihalesini önümüzdeki günlerde yapacağız. Onu da Delice'den ayıracağız.

2035428.jpg

YHT DİĞER İLLEREDE GELECEK

Önümüzdeki yıllarda Erzincan, Erzurum, Kars, hatta oradan Nahçıvan üzerinden Kars'a kadar, Bakü'ye kadar bir hattı biz planladık. Ayrıca buradan Karadeniz bağlantıları olacak. Ayrıca Çorum, Samsun, Trabzon, oradan Sarp'a uzanan aslında uluslararası bir koridorun bir parçaları bunların hepsi. Biz de master plan çerçevesinde bunları projelendirdik, bir bir imalatlarını yapıyoruz.

Şu anda bu hattımızın dışında Türkiye genelinde tam 3 bin 500 kilometre hızlı tren ağında çalışmalar devam ediyor. Ankara-İzmir hattımız devam ediyor. Geçen yıl Konya'yı Karaman'a uzatmıştık. Karaman, Ulukışla, Niğde, Mersin hattımız da devam ediyor. Mersin, Adana, Osmaniye, Gaziantep devam ediyor. O da bittiğinde Urfa'dan, Habur'dan hatta Basra Körfezi'ne kadar bu hatlarımız uzatacağız. İstanbul Halkalı'dan Edirne Kapıkule Avrupa hattımızda çalışmalarımız devam ediyor. Yine önümüzdeki günlerde Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden de geçecek Gebze-Halkalı hızlı tren hattımızın ihalelerini yapıp çalışmalarına başlayacağız.

aw878259-03.jpg

YERLİ VE MİLLİ TREN YOLCU TAŞIYACAK

Yerli milli trenimiz ile yarın Adapazarı'nda yolcu taşımaya başlayacağız. Bu da gurur işlerimizden bir tanesi. Yine hızlı trenlerimizi de Türkiye'de üretmek için 225 kilometre saati uygun trenlerimizin tasarımlarını tamamladık. Prototiplerini tamamlıyoruz. İnşallah seri imalatlarına geçeceğiz. Hakikaten yani bütün sektörlerde topyekun bir gelişme var. Bunlar da tabii ki ülkemize istihdam olarak geri dönecek, üretim olarak geri dönecek. Turizm, tarım ve bunların gelişmesi olarak geri dönecek.

Kaynak:Bülten

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.