ATO’dan E-Ticaret ve E-İhracat seferberliği

 ATO’nun “E-Ticaret ve E-İhracat Seferberliği” projesi, ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran ile proje ortağı PORDAX A.Ş. ve E Ticaret Merkezi A.Ş Genel Müdürü Mehmet Erdemi’nin protokole imza koymasıyla start aldı.

ATO’dan E-Ticaret ve E-İhracat seferberliği
Yayınlanma:
Güncelleme:

 ATO’nun “E-Ticaret ve E-İhracat Seferberliği” projesi, ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran ile proje ortağı PORDAX A.Ş. ve E Ticaret Merkezi A.Ş Genel Müdürü Mehmet Erdemi’nin protokole imza koymasıyla start aldı. ATO Başkanı Baran, “E-Ticaret ve E-İhracat Seferberliği” kapsamında imzalanan protokol hakkında yaptığı konuşmada e-ticaret ve e-ihracatın öneminin pandemi sürecinde çok daha iyi anlaşıldığını belirterek, “Türkiye bu pazarda yerini almak, dünya e-ticaret pazarından aldığı payı sürekli yükseltmek durumundadır. Bu bir seferberliktir ve bu seferberlikte hepimiz yerimizi almak zorundayız” dedi.

ATO üyelerinin dijital dünyaya uyum sağlayarak ticarette büyüyüp gelişmesini ve yeni pazarlara açılmasını hedeflediklerinin altını çizen Baran, “Elektronik ticaret, oluşturduğu yeni iş kolları, yeni istihdam, yeni uzmanlık alanları ve yeni pazarlar sayesinde sektörlere önemli bir dinamizm katıyor” diye konuştu. ATO üyesi işletmelerin e-ticarette başarı sağlayarak saat, ofis, coğrafya sınırlarını aşıp tüm dünya ile ticaret yapabilmesini sağlamak istediklerini kaydeden Baran, e-ticaret ve e-ihracatla işletmelerin fiziki mağazaya ihtiyaç duymadan 7 gün 24 saat ticaret yapabileceğini söyledi.

SINIRLARI AŞ MİLYONLARA ULAŞ

Elektronik ticaretin dünyada 3,5 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını, Türkiye’de de 2019 yılında 136 milyar liralık e-ticaret gerçekleştiğini kaydeden Baran, 2020 yılının ilk altı ayında e-ticaretin 91,7 milyar liraya yükseldiğini söyledi. Baran, “Bu gelişime biz de katkı sağlamak istiyoruz ve üyelerimize ‘sınırlarını aş milyonlara ulaş’ diyoruz. Ticareti birlikte büyütmeyi teklif ediyoruz. ‘E-Ticaret ve E-İhracat Seferberliği’ projemizi başlatıyoruz. Proje kapsamında ATO olarak üyelerimize ücretsiz yazılım ve kurulum hizmetleri sağlayıp e-ticaret ve e-ihracat altyapısı oluşturacağız.  Dijital iletişim ve reklam danışmanlığı hizmeti ile sosyal iletişim mentörlüğü hizmetleri vereceğiz.

Üyelerimiz için mobil ticaret altyapısı oluşturacak, ödeme ve kargo sistemleri ile entegrasyonlarını ve yurt içi pazar yeri entegrasyonlarını sağlayacağız. Hukuksal süreçler ve online itibar yönetimi hizmetlerinde 1 yıl süresince eğitim ve danışmanlık desteği sunacağız. Proje süresince üyelerimize kesintisiz hizmet verebilmek için ATO binası içerisine ‘E-Ticaret ve E-İhracat Merkezi’ kuruyoruz. Böylece üyelerimiz istedikleri zaman ATO bünyesinde eğitim ve danışmanlık desteğine doğrudan ulaşabilecekler” dedi. Projenin uygulanacağı bir yıllık sürede ATO üyesi bin firmayı e-ihracatçı haline getirmeyi hedeflediklerini kaydeden Baran, projenin yatırım maliyetinin yaklaşık 15 milyar TL olduğunu söyledi. Baran, “Bir yıl boyunca yaklaşık bin üyemize vermeyi planladığımız eğitimlerin ülke ekonomisine 100 milyon TL’lik katma değer kazandırmasını hedefliyoruz” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.