Onlar yerli ve milli hava araçlarını herkesten önce gökyüzü ile buluşturuyor
Türkiye’nin savunma sanayii alanında son zamanlarda attığı adımlar hız kazanırken, üretilen ürünlerin de kalifikasyon süreci oldukça büyük önem arz ediyor.
Türkiye’nin savunma sanayii alanında son zamanlarda attığı adımlar hız kazanırken, üretilen ürünlerin de kalifikasyon süreci oldukça büyük önem arz ediyor.
Tam da bu noktada ‘kuralların kanla yazıldığı’ pilotluk ve havacılık mesleğinde ise ‘test pilotluğu’ ön plana çıkıyor. Türkiye’nin yerli ve milli imkanlar ile ürettiği hava araçlarını test sürecinde gökyüzü ile buluşturan kahraman pilotlar, özel bir eğitimden geçiyor. Hava aracının tüm aşamalardaki test uçuşlarını gerçekleştiren pilotlar, en son onay alınıp ürün seri üretim aşamasına gelene kadar bu süreci devam ettiriyor. Türk Havacılık ve Uzaya Sanayii (TUSAŞ) tarafından yerli ve milli imkanlar ile geliştirilen hava araçlarını kullanan test pilotları, 26 Nisan Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine özel açıklamalarda bulundu.
BU BİR TAKIM İŞİDİR
TUSAŞ tarafından geliştirilen genel maksat helikopterlerinin gökyüzü ile buluşmasını sağlayan test pilotu Gökhan Soydemir, “26 Nisan Pilotlar Günü vasıtasıyla öncelikle şanlı ordumuzun kahraman pilotları başta olmak üzere, Türk sivil havacılığında görev yapan tüm pilotlarımızın, yalnızca pilotlarımızın değil, havacılığa görev vermiş olan teknisyenlerimizin, uçuş hattına çıkmamızı sağlayan ve bizlere yardımcı olan lojistik personelimizin, bizlerle birlikte aklıyla bizim yanımızda oturan hava trafik kontrolörlerimizin de günlerini kutluyorum. Onlar olmazsa bizler de olmayız, bu bir takım işi çünkü” ifadelerini kullandı.
TÜRK HAVACILIK SANAYİİNİN ZAFERİ OLARAK GÖRÜYORUZ
Pilotluğa Türk Silahlı Kuvvetleri'nde başladığını, bir süre sabit kanatlı uçaklar kullandıktan sonra helikopter pilotluğuna geçiş yaptığını vurgulayan Soydemir, "Türk Silahlı Kuvvetleri'nde 10 sene görev yaptıktan sonra TUSAŞ’ta test pilotu olarak çalışmaya başladım. Halihazırda genel maksat helikopterleri test pilotu olarak görev yapıyorum. Silahlı kuvvetlerde sabit kanatlı yani uçak platformları ve helikopterlerle uçuş yaptım. Uçuşlarımın çoğunu da Güneydoğu Bölgesi’nde askeri operasyonlarda geçirdim. Mesleki hazzı tabii ki çok yüksekti. Ancak burada GÖKBEY’in önünde bulunmanın farklı bir durumu var. Çünkü biz GÖKBEY’i Türk sivil havacılığının ve askeri havacılığının, Türk havacılık sanayiinin zaferi olarak görüyoruz. Çünkü GÖKBEY Türk mühendislerinin tasarladığı, Türk mühendislerinin her bir perçinine kadar çaktığı, uçuşa hazır hale getirdiği bir platform. Halihazırda onun testlerinin yapılıyor olmasından da gurur duyuyoruz” şeklinde konuştu.
HELİKOPTER PİLOTLUĞU BENİM İÇİN ÇOK BÜYÜK BİR TUTKU
Helikopter pilotluğunu kendi isteği ile seçtiğini, uçakların ulaşamayacağı noktalara ulaşarak ihtiyacı olanlara destek sağlamanın inanılmaz bir haz verdiğinin altını çizen Soydemir, “Helikopter pilotluğunu kendim isteyerek seçtim. Sabit kanatlı uçuşları görevim gereği de yerine getirdim. Ancak helikopter tutkusu bir helikopter pilotu olarak benim için çok daha farklı. Helikopterin tekerini yerden kestikten sonra helikopterin gücü ve imkanları dahilinde istediğiniz her noktaya iniş yapabilmek, bir uçağın ulaşamadığı, pistin olmadığı noktalarda can kurtarabilmek, askerlerimize su olabilmek, nefes olabilmek, güç olabilmek, bir ambulans göreviyle doğum yapmakta olan bir kadının bebeğini ve onun canını kurtarabilmek bir pilot için yaşanabilecek en büyük hazlar. Onun için helikopter pilotluğu benim için çok büyük bir tutku” diye konuştu.
DÜNYA STANDARTLARINDA
TUSAŞ tarafından geliştirilen ANKA ve AKSUNGUR gibi platformların gökyüzü ile buluşmasını sağlayan test pilotu Cengiz Ay ise, “Benim havacılık serüvenim ortaokul yıllarımdaki pilot olma aşkı ile başladı. Daha sonra lise yıllarında üniversite sınavlarına hazırlanarak Hava Harp Okulu’na giriş yapıp, Türk Hava Kuvvetleri saflarında eğitim alarak pilotluğa başladım. Belli bir aşama kaydettikten sonra insansız hava araçlarına geçiş yaptım. İnsansız hava araçlarının gelişim süreci ülkemiz için çok gerilere uzanmıyor. Fakat çok hızlı bir şekilde gelişti ve alanında dünya standartlarında insansız hava araçlarına sahip olduk” açıklamasında bulundu. İHA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.