ORC Araştırma'dan dikkat çeken seçim anketi! 2 adayın oylarında büyük değişim
ORC Araştırma Genel Müdürü Mehmet Pösteki sosyal medya hesabından son sonuçları paylaşarak seçimi değerlendirdi.
Türkiye'de 14 Mayıs'ta yapılacak seçimler gündemin ilk sıralarında yer alırken, kamuoyu merakla seçim anketlerini takip ediyor. Geçtiğimiz günlerde ORC Araştırma Genel Müdürü Mehmet Pösteki seçim sonuçlarına ilişkin Twitter'dan bir açıklama yaptı. İki adayın oylarının düşmesine dikkat çeken Pösteki, cumhurbaşkanlığı seçiminin ikinci tura gitme olasılığını değerlendirdi.
Pösteki sosyal medya hesabından şu ifadeleri kullandı:
"Ramazan Bayramı’nda geniş ailelerin buluşması, 3. Yol olarak ortaya çıkan Muharrem İnce ve Sinan Oğan'ın oylarında azalış meydana getirmiş gibi görünüyor. Bayramdan önce yaptığımız çalışmalara göre bu iki ismin oylarında ciddi düşüşler gözlemliyoruz"
"Geniş aile toplantılarında bu iki isme verilecek oyların boşa gideceği, seçimin ikinci tura kalmaması gerektiği konusunda ciddi mahalle baskısı oluşmuş olmalı. Öyle ki bayramdan sonra, hem Kemal Kılıçdaroğlu hem Erdoğan oylarını artırmış görünürken, hem İnce hem de Oğan oy kaybetmiş"
"İnce ve Oğan iki taraftan da oy almalarına rağmen, %50 sınırına yakın olan taraf Kılıçdaroğlu olduğu için asıl zararı muhalefete vermekteler. Bu sebeple "bayram ikna konuşmaları" Kılıçdaroğlu'na yaramış gibi görünüyor. Her geçen gün seçimin ilk turda bitme ihtimali artıyor"
"Seçimin ilk turda bitmesini kolaylaştıran bir başka konu da Meral Akşener'in sahada Kılıçdaroğlu'na tam destekle oy istemesi oldu. "3. Yol" olarak ortaya çıkan iki adayın da asıl hedef kitlesi "Kılıçdaroğlu'nun adaylığından memnun olmayan" İYİ Parti seçmenleriydi. Akşener'in, partisinden uzaklaşan bu kitleyi ikna etmeye başladığını görüyoruz. Zira İYİ Parti yeniden 6 Mart öncesindeki oranlarına çok yaklaştı"
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.