Rötar yapan şirket tazminat ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yolcu haklarına ilişkin yönetmelik değişikliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Rötar yapan şirket tazminat ödeyecek
Yayınlanma:

Buna göre uçuşların teknik veya operasyonel nedenlerle rötar yapması ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat veya daha fazla sürede ulaşması durumunda, havayolu şirketleri yolculara tazminat ödemekle yükümlü olacak.

Tazminat miktarları iç hat uçuşlarında 100 euro, dış hat uçuşlarında ise mesafeye göre belirlendi. Buna göre:

  • 1500 kilometre veya daha kısa mesafeli uçuşlar için 250 euro,
  • 1500 ile 3500 kilometre arasındaki uçuşlar için 400 euro,
  • 3500 kilometreden uzun uçuşlar için 600 euro tazminat ödenecek.

Ayrıca tazminatın Türk Lirası karşılığı hesaplanırken, ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.