Rötar yapan şirket tazminat ödeyecek
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yolcu haklarına ilişkin yönetmelik değişikliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Yayınlanma:
Buna göre uçuşların teknik veya operasyonel nedenlerle rötar yapması ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat veya daha fazla sürede ulaşması durumunda, havayolu şirketleri yolculara tazminat ödemekle yükümlü olacak.
Tazminat miktarları iç hat uçuşlarında 100 euro, dış hat uçuşlarında ise mesafeye göre belirlendi. Buna göre:
- 1500 kilometre veya daha kısa mesafeli uçuşlar için 250 euro,
- 1500 ile 3500 kilometre arasındaki uçuşlar için 400 euro,
- 3500 kilometreden uzun uçuşlar için 600 euro tazminat ödenecek.
Ayrıca tazminatın Türk Lirası karşılığı hesaplanırken, ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.