Türk öğrencilerin büyük başarısı
YÖK 2020 Üstün Başarı Ödülleri, “2020-2021 Yükseköğretim Akademik Yılı Açılış Töreni”nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, bireysel ve kurumsal olmak üzere iki kategoride verildi.
“Kurumsal Ödül” kategorisinde “Sürdürülebilir Tarım ve Gıda Üretimi Yüksek Eğitim ve Öğretiminde Küresel Kapasite Geliştirme Projesi” başlıklı projesi ile Uluslararası İşbirliği Ödülü’nün sahibi olan Ankara Üniversitesi, projenin detaylarını paylaştı.
3’ü Türk 2’si Japonya’dan 5 üniversitenin buluştuğu Projenin Türkiye Lideri Ankara Üniversitesi’nden Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Oğuz Can Turgay, 5 üniversitenin ziraat ve afet önleme alanlarında eğitim ve araştırmadaki temel uzmanlıklarını paylaştıklarını belirtti. Ankara Üniversitesi, ODTÜ, Ege Üniversitesi, Niigata Üniversitesi ve Fukushima Üniversitesi’nin bu projede buluştuğunu dile getiren Prof. Dr. Turgay, “Tecrübe, bilgi ve yüksek teknolojinin entegrasyonu ve geleceğe yönelik gelişmiş ziraat eğitiminde yeni bir yapı oluşturmak hedefte” dedi.
REKTÖR: “ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN BÜYÜK FIRSAT”
Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Ünüvar, konu ile ilgili şunları söyledi: “Ankara Üniversitesi olarak, YÖK 2020 Üstün Başarı Ödülleri’nden Kurumsal Ödül kategorisinde yer alan ‘Uluslararası İşbirliği Ödülü’nün sahibi olmak ve bu ödülü bizzat Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan tarafından almak bizler için büyük gurur ve motivasyon kaynağı oldu. Ankara Üniversitesi, uluslararasılaşma konusuna yüksek önem vermektedir. Uluslararası akreditasyon ve işbirliği süreçlerine yoğun bir şekilde katılım gösteren üniversitemiz, değişim programları ile kıymetli öğrencilerimize Japonya’dan ABD’ye, Güney Afrika Cumhuriyeti’nden Rusya’ya kadar geniş yurt dışı staj ve öğrenim görme olanağı sunmaktadır. Bilimin ve teknolojinin küresel anlamda paylaşılmasını hedefleyerek, dışa açılımda başarı için yoğun bir çaba gösteriyoruz. Bu bağlamda, ödüle konu proje ile Türkiye ve Japonya’dan farklı paydaşların bir araya getirilerek ülkelerimiz arasındaki akademik ilişki zemininin genişletilmesi ve öğrenci değişimlerinin farklı beklentilere göre şekillendirilebilmesi genel amaç olarak görülmektedir. Öğrencilerimizin Japonya’nın bilgi birikimi ile teknolojisinden faydalanmaları çok önemli bir noktadır. Bunun yanı sıra öğrencilerimize, her iki ülke koşullarında da burs, değişim süreçlerinde başarılı olan öğrencilerin saptanması ve onlara yatırım yapılarak gelecekte Türk-Japon ilişkilerine ve evrensel bilime katkı sağlayacak yüksek donanımlı insanlar olmaları imkanı sunulmaktadır.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.