LGS sonuçlarını bireysel ele almak kadar sosyal gruplar bağlamında irdelemek incelemek sonuçları objektif değerlendirmemize rehber ve kılavuz olacaktır. Öğrencinin bireysel başarısına evet fakat bu başarının içinde ebeveynlerin çocuklarına kimi zaman doğrudan kimi zaman dolaylı aktarmış olduğu akademik bilgi ve beceriyi de unutmamak gerekir.
Yıllara göre LGS ‘ye katılan öğrenci sayısı ve tam puan alan öğrenci sayısı;
Ebeveynlerin eğitim düzeyi çocuklarının eğitim düzeyini belirlemede, eğitim sosyolojisinde çoğu defa altı çizilerek vurguladığı ebeveynlerin eğitim düzeyi, çocukların akademik başarısının artmasında en temel kriter olduğu ve anne baba eğitim düzeyi ile çocuklarının eğitim düzeyi arasında anlamlı ve güçlü bir ilişki bulunduğu 2020 LGS sonrasında ki analizlerde de kendini gösteriyor. Yükseköğretim derecesine sahip ebeveynler ile ilkokul mezunu ebeveynlerin sınava katılan çocuklarının başarı puanları arasında 120.2 puan fark karşımıza çıkmakta.
İstatistik sonuçları detaylıca incelendiğinde ebeveyn eğitim düzeyi ilkokul, ortaokul lise, 3 yıllık enstitü, yüksekokul, lisans ve lisansüstü yelpazesinde ele alınmış. Gerek anne gerekse babanın eğitim düzeyi ilkokuldan lisansüstü derecesine doğru ivme kazandığında bununla beraber çocuğunda sınavda genel başarı sıralamasının önlere doğru yaklaştığı, sınav puan ortalamasının yükseldiği ve ebeveyn eğitim düzeyi ile çocuklarının başarısı arasında doğru orantı olduğu görülüyor. Eğitim düzeyi ilkokul olan babanın sınava katılan çocuğunun sınav puan ortalaması 261,66 iken lisansüstü eğitime sahip babanın sınava katılan çocuğunun sınav puanı ortalaması 382,60 olarak istatistiklere yansımış. Bu sonuçlara göre iki grup arasındaki puan farkı 120,94’tür. Annesinin eğitim düzeyi ilkokul olan 2020 LGS ‘ye katılan öğrencinin sınav puanı ortalaması 267,60 iken yine 2020 LGS ‘ye ve annesinin eğitim düzeyi lisansüstü olan bir öğrencinin LGS’den 387.65 puan aldığı görülmekte. İki grup arasındaki merkezi sınav puanı farkı 120.05 bulunuyor.
Kalın sağlıcakla.