Cumhuriyetimiz ikinci 100 yıla girerken, hizmet ve üretim sektörlerinde faaliyet gösteren 160 bini aşkın firmayı çatısı altında buluşturan Ankara Ticaret Odası (ATO) da 100 yıllık mazisiyle Cumhuriyet Ankara’sının yüz akı konumunda.
HAK EDİLEN BİR FİNAL…
ATO gibi büyük bir çatı kuruluşun üyelerine 7/24 kurumsal hizmet sunması gerekir. ATO Başkanı Gürsel Baran’ın göreve geldiğinden beri en çok önemsediği konulardın biri hizmet ve direkt uçuş konusuydu. Doğrusu ikisinde de başarılı olundu, olunuyor…
Öyle ki; üyelerin iş ve işlemlerini kolaylaştırmak amacıyla hizmetleri tek çatı altında toplayan dijital uygulama ‘ATONET Üye Hizmet Platformu’, ICC Dünya Odalar Federasyonu’nun düzenlediği ve 47 ülkeden 111 Oda’nın başvurduğu ‘2023 Dünya Odalar Yarışması’nda ‘En İyi Oda Sistemi İnovasyon Projesi’ kategorisinde finale kaldı…
ALKIŞLANACAK BİR BAŞARI
‘Dijital dönüşüm’ün gündemden düşmediği, başta KOBİ’ler olmak üzere hizmet ve sanayi sektöründeki tüm kurum ve kuruluşların uygulamak zorunda olduğu bir ortamda, ATO’nun hizmet kalitesini dünya standartlarına kavuşturması, ATO Başkanı Gürsel Baran ve Yönetim Kurulu adına alkışlanacak bir başarıdır.
ATO Başkanı Gürsel Baran haklı olarak, “Ankara Ticaret Odası olarak finale kalmanın ve ülkemizi örnek proje ile temsil etmeye hak kazanmış olmanın gururunu yaşıyoruz” diyor.
Bu gurur öyle hak edilmiş ve anlamlı ki; ATO, e-devlet üzerinden tek şifreyle mobil uygulamaya ulaşabildiği ve e-hizmet alabildiği ilk ve tek Oda olma unvanını elinde bulunduruyor.
Gurur vesilesi olan husus, ATO’nun, ‘ATONET Üye Hizmet Platformu’ projesi ile dünya devleri ile aynı platformda yer alıyor olması…
AMERİKA VE ÇİNLİ RAKİPLER…
Finalistler, 22 ve 23 Haziran tarihlerinde Cenevre’de gerçekleştirilecek 13. Dünya Odalar Kongresi’nde yarışacak.
Projelerini sunacak olanlar ise dünya devi ekonomilerin içinden geliyor:
Ankara Ticaret Odası’nın “ATONET Üye Hizmet Platformu” projesinin rakipleri; Amerika Birleşik Devletleri’nden (ABD) Tampa Bay Ticaret Odası’nın “Tampa Bay Ticaret Odası Azınlık İşini Hızlandırma Programı” ve Illinois Hispanik Ticaret Odası’nın “Sözleşme Radarı - Tüm İşletmeler İçin Yapay Zekâ” projeleri ile Çin Ticaret Odası’nın “RCEP ve diğer STA’ların Kullanım Oranını Teşvik Etmek” projeleri…
ANKARA VE TÜRKİYE’YE KAZANÇ
ATO Başkanı Gürsel Baran’ın şu sözleri, verilen hizmetin ve hedeflenen noktanın anlaşılması bakımından önemli:
“Dünyadaki tüm değişim ve dönüşümü takip ederek bu süreçlere üyelerimizi hazırlamaya çalışıyoruz. Sunduğumuz hizmette her zaman en mükemmelin peşindeyiz. İnovasyondan girişimciliğe, dijital dönüşümden ekosisteme kadar birçok alanda, üyelerimizin ihtiyaçlarına yönelik her türlü hizmette elimizi taşın altına koymaya her zaman hazırız, attığımız her adımın ise başkentimize ve ülkemize de kazanç olacağının bilincindeyiz.”
ATONET İLE NELER YAPILIYOR?
ATONET uygulaması ile ATO üyeleri, ATO Hizmet Binası’na gelmeden, e-devlet üzerinden giriş yaparak, 7/24 e-belge, online başvuru, randevu, vezne işlemleri, bilgi güncelleme talebi, harç iade talebi, sigorta şirketlerinin acentelik başvuruları, kapasite raporları, ekspertiz raporları, iş makinesi tescili, Türk malı, yerli malı belgeleri, NACE kodu değişikliği gibi onlarca hizmeti elektronik ortamdan alabiliyor. Yine uygulama ile ATO üyeleri Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi ve Resmi Gazete bilgileri ile teşvik ve hibe, sektörel bilgilendirme, fuar takvimi, pazar ve sektör araştırmaları bilgilerine erişim sağlayabiliyor.