ABB'den Ankara'ya 5 yeni metro hattı müjdesi

Ankara Büyükşehir Belediyesi, 5 yeni metro hattı için kolları sıvadı. Dikimevi-Natoyolu Metro Hattı’nın yanı sıra projesi sıfırdan hazırlanan 4 farklı metro projesi için çalışmalar sürüyor. Peki, güzergâhlar neresi? İşte detaylar...

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın “Başkentte işler ray’ında” sloganıyla duyurduğu yeni metro projeleri için çalışmalar sürüyor.

Ankara Büyükşehir Belediyesi yeni metro hatları için düğmeye bastı. Dikimevi-Natoyolu Metro Hattı’nın yanı sıra projesi sıfırdan hazırlanan 4 farklı metro projesi için çalışmaların sürdüğü belirtilen açıklamada, M6 Çayyolu-Sincan, M2 Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca ile M4 Şehitler-Ovacık Uzatma Hatları ve M5 Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı projelerinin hayata geçirileceği belirtildi.

Her geçen yıl nüfusu trafik yoğunluğu artan Ankara'da yeni metro hatları için harekete geçildi. Bu kapsamda Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent'e kazandırılacak yeni metro hatlarının çalışmalarına hız verdi.

50,65 KİLOMETRELİK 5 YENİ METRO HATTI

Başkent Ankara'da raylı sistem ağının genişletilmesi amacıyla 5 yeni metro hattının projeleri devam ediyor. Bunlar arasında; Dikimevi-Natoyolu (Mamak), M2 Koru-Bağlıca ve Koru-Yaşamkent, M4 Şehitler-Ovacık, M5 Kızılay-Dikmen ve M6 Çayyolu-Sincan hatlarının tamamlanmasının ardından Ankara’ya toplamda 50,65 kilometrelik raylı sistem hattı kazandırılmış olacak.

MAMAK’TA İHALE YENİDEN YAPILACAK

Dikimevin-Natoyolu (Mamak) Metro Hattı 7,4 kilometre uzunluğa sahip olacak. A1-AŞTİ-Dikimevi Ankaray Hattı’nın Ankara’nın doğusuna uzatılmasını kapsayan proje; Abidinpaşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu isimleriyle 8 ayrı istasyondan oluşacak.

Önyeterlilik aşamasının ardından şartları sağlayan 9 firmanın katıldığı yapım ihalesi; en düşük teklifin hesaplanan yaklaşık maliyetten çok daha yüksek olması nedeniyle iptal edilmişti. İhalenin, en kısa sürede yeniden yapılacağı belirtildi.

YAŞAMKENT - BAĞLICA ARASI ULAŞIM AĞI

2014 yılında işletmeye açılan M2 Kızılay-Çayyolu Hattı, kentin batı aksında yer alan Yaşamkent ve Bağlıca’ya uzatılacak. Projenin hayata geçirilmesiyle mevcut Koru İstasyonu’ndan sonra Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca kılçık hatlarına hizmet edecek ortak istasyondan sonra hat ikiye ayrılacak. Koru-Bağlıca hattı ayrıca güzergâh üzerinde yer alan üniversite bölgesine hizmet edecek.

​​​​​​​

"KEÇİÖREN METROSU FORUM’A UZAYACAK"

M4 Keçiören Hattı, son istasyon olan Şehitler’den başlayarak depo sahasının yer alacağı Ovacık (Forum) bölgesine uzatılacak. Bu aksta yer alan Sanatoryum Hastanesi, Ufuktepe ve Ovacık bölgelerine hizmet verecek olan hat, ulaşımı kolaylaştıracak. Proje, 4 istasyon ve 7,69 kilometreden oluşacak.

M5 KIZILAY-DİKMEN RAYLI SİSTEM HATTI

M5 Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı ise 14,3 kilometre uzunluğa sahip olacak. Hat; Esat, Kuğulu Park, Dikmen Vadisi, Çetin Emeç, Öveçler, Dikmen, Malazgirt, Keklikpınarı, Akpınar, Atatürk Sitesi ve Oran Şehri olmak üzere 11 istasyondan oluşacak.

ÇAYYOLU VE SİNCAN HATLARI BİRLEŞİYOR

Çayyolu (M2)- Sincan (M3) Birleşim Hattı (M6) ise Başkent'in ilk ring metro hattı olacak. 10 kilometre uzunluğunda ve 5 istasyondan oluşan hat ile Çayyolu- Sincan hatları arasındaki geçiş süresi kısalacağı gibi Başkentray ve YHT hatlarıyla da entegrasyonu sağlanacak.

Hattın tamamlanmasıyla, bölgede yaşayan yoğun nüfusun hareketlilik ihtiyacı, sistem kapasitesi ve hizmet konforu yüksek raylı sistemlerle karşılanırken, raylı sistem hatlarının da kuzey-güney bağlantısı sağlanacak. Ayrıca hattın, 70 dakika süren Çayyolu ve Sincan hatları arasındaki yolculuk süresini 25 dakikaya düşürmesi bekleniyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ankara Haberleri