Ankara Kent Konseyi (AKK) Başkanı Halil İbrahim Yılmaz, Ankara'da yaşanan trafik sorununun temel nedenlerinden birinin, 6 Şubat depremleri sonrası kente gelen yoğun göç olduğunu belirtti. Yılmaz, “Deprem felaketinin ardından Ankara, güvenli bir liman olarak yaklaşık bir milyon göç aldı. Bu hızlı nüfus artışı, kentteki konut ve ulaşım sorunlarını daha da derinleştirdi" dedi. Şehrin nüfusunun 6 milyona yaklaştığını ve 400 bin üniversite öğrencisinin bulunduğunu ifade eden Yılmaz, bu durumun ulaşımı olumsuz etkilediğini vurguladı.
Ankara'daki trafik sorununun geçmişten gelen bir miras olduğunu belirten Yılmaz, "Kentin ulaşım planlaması, yıllarca ranta öncelik verilerek yapıldı. Aklı değil rantı önceleyen bu yaklaşım, bugün karşılaştığımız ulaşım sorunlarını doğurdu. Çeyrek asır boyunca bir 'Ulaşım Ana Planı' yapılmadı, bu nedenle yerel yönetimler değişse bile sorunları çözmek zorundayız" ifadelerini kullandı.
Yılmaz, kentin yaya öncelikli olmaktan çıkarak araç odaklı hale geldiğini de eleştirerek, "Ankara’da kaldırımlar daraltılarak yayalara yeterli alan bırakılmadı. Kentliler bu konuda daha fazla talepte bulunmalı, kaldırım genişletme gibi yapısal değişiklikler talep etmeli" dedi. Ulaşımın iyileştirilmesi için yapısal önlemler ve toplu taşıma kültürünün geliştirilmesi gerektiğini savunan Yılmaz, mesai saatlerinin yoğunluğa göre düzenlenmesinin de çözümün bir parçası olabileceğini belirtti.
Ankara’nın imar planlarının ulaşıma uygun şekilde yapılmadığını dile getiren Yılmaz, şehrin gelecekte 8 milyon nüfusa ulaşmasının beklendiğini, ancak mevcut altyapının bu büyümeye hazırlıklı olmadığını söyledi. "Ulaşım Ana Planı yapılmadığı için, kentte ulaşım sorunları büyüyor. Mamak Metrosu gibi projeler hayata geçirilmeye çalışılsa da, plansız imar nedeniyle ulaşım konusunda zorluklar yaşanıyor" dedi.