ÖZEL HABER: SAMET EKER
Ankara trafiği geçtiğimiz dönemlerde çok fazla artması ile beraber birçok ekonomik, iklimsel problemi beraberinde getirdi. Ankara’nın ulaşım problemi ile beraberinde gelen birçok soruna dikkati çekmek için Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Kadir İspirli anadolugazete.com.tr’ye önemli açıklamalar yaptı.
“ANKARA’DA BİSİKLET FARKINDALIĞINI ARTIRMAK İSTİYORUZ”
Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi, Ankara Kıbrıs Bisiklet Spor Kulübü ve üye kulüplerle beraber en temel amaçlarının bisiklete dikkat çekmek olduğunu söyleyen Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Kadir İspirli, konuşmasına şöyle devam etti: “Çünkü bizler profesyonel, yarı profesyonel veya bu işe gönül vermiş insanlarız. Ve bisiklete binebiliyoruz yani trafikte araç sıkıştırsa da biniyoruz. Ölüm tehlikesi geçirsek de biniyoruz. İşte bisikletle park yeri bulamasak da bazı çözümler üretiyoruz. Ankara'da bu bisiklet farkındalığını artırarak bisiklete binmek isteyip de kendinde bu özgüveni bulamayan, korkan ya da çeşitli toplumsal kaygılarla uzaktan bakan insanları da yanımıza çekebilmek, daha fazla bisikletlinin görünür olmasını sağlamak. Bu kapsamda bütün faaliyet ve etkinliklerimizi yürütmekteyiz.”
“BİSİKLET, İKLİM VE KÜRESEL ISINMANIN ÇÖZÜM ANAHTARI”
Sözlerini sürdüren İspirli: “Avrupa ülkelerine veya yurt dışına giden kişiler çok net görüyor. Bulunmuş olduğumuz yüzyılın en iyi ulaşım aracı, en sağlıklı, insanı zinde tutabilecek ve ekonomik olarak artısı çok fazla olan bir ulaşım aracından bahsediyoruz. Eskiden çocukların bir oyun aracı olarak görünen bu iki tekerlekli taşıt, bugün belki birçok ekonomik sorunu ve işte iklim ve küresel ısınma benzeri sorunların da çözümünün anahtarı olacak gibi duruyor.” diye konuştu.
“BİSİKLET YOLU ÇALIŞMALARINA DESTEK VERİYORUZ”
Kadir İspirli, “Sağlıklı bir birey bir gezintiye çıktığında maksimum dört ila beş saatlik bir yürüyüşü kaldırabilir. Bu da ortalama 16-20 kilometrelik bir alanı yürüyerek gezebileceğinizi gösteriyor. Ama buna da sürekli yapamazsınız. Bisiklet bize ne avantaj sağlar? Araçtan çok daha yavaş hareket ediyorsunuz ama yayadan da bir o kadar hızlı hareket ettiğiniz ve ortalama saatte 10,15 kilometre mesafe kat edebildiğiniz bir araçtan bahsediyoruz. Bu da şu demek yani siz sadece iki saat bisiklete binseniz 30-40 kilometre bir çevreyi gezebilirsiniz. Bu da sizin gezerken keşfetmenizi de daha da kolaylaştırıyor. Bundan dolayı Ankara'da bisiklet yolları ve bisikletle ilgili çalışmalara destek veriyoruz. Yani sivil toplum gözüyle bakıyoruz.
“KİŞİ BAŞINA DÜŞEN OTOMOBİL EN ÇOK ANKARA’DA”
Trafik sıkışıklığı olan bölge veya alan ile ilgili konuşmak gerekirse bunun çözümü beş şeritli yol yapmak değildir. Mesela beş şerit yaptığınızda daha fazla araba oraya yığılır. Önemli olan insanları özel araçtan uzaklaştırmaktır. Toplu taşımaya raylı sistemlere yönlendirmektir. Şimdi Ankara gibi bir büyükşehirde de raylı sistemin her yere gitmesi çok maliyetli ve çok zaman isteyen işler. Bunun yerine tek bir otomobilin kaplamış olduğu yerde sekiz tane bisiklet hareket edebiliyor. Yani şimdi bir arabaya kaç kişi binebiliriz? Tamamen doldursak beş kişi binebiliriz. Ankara'da maalesef özel otomobilde bir veya iki kişi taşınıyor. Ankara'da herkes kendini bir yere götürmeye çalışıyor. Türkiye'nin en çok özel otomobilin olduğu şehir Ankara. Maalesef Türkiye'de kişi başına düşen otomobil sayısı en çok Ankara'da. Yani bisiklette ulaşımı Ankara'da hayata geçirmek zorundayız. Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Mansur Yavaş’ın vizyonu alt kadrolara veya bürokratlara geçemiyor ya da vatandaşlar tarafından lekeleniyor. Bisiklet yolu yapılan her noktada vatandaşların itirazlarıyla karşılaşılıyor. Vatandaşların park yeri sorunu ile ilgili düşünceleri anlayabiliyoruz ama bisiklete ve bisikletlilere saygı duyulması gerekiyor. Bisiklet üzerinde bir can taşınıyor. Bize vurduğunuzda araç kaputuna vurmuyor, bir insana zarar veriyorsunuz." ifadelerini kullandı.