Altındağ Belediyesi, dijital dünyadaki başarılarına bir yenisini ekleyerek "E-İmzalı E-Ruhsat" sürecini hayata geçirdi. Bu yeni uygulama sayesinde vatandaşlar, proje kontrolü, yapı ve inşaat ruhsatı gibi işlemleri belediyeye gitmeden, hızlı, kolay ve pratik bir şekilde yapabiliyorlar. Ankara’da ilk kez Altındağ Belediyesi tarafından başlatılan bu elektronik imza uygulaması, inşaat işlemlerini kolaylaştırarak önemli bir yenilik sunuyor.
ONAY SÜRECİ HIZLANDI
E-İmzalı E-Ruhsat sistemiyle, bürokrasinin önündeki engeller kaldırılarak evrak işleri büyük ölçüde hızlandı. İnşaat ruhsatı almak isteyen vatandaşlar artık belediyeye gitmeden projelerini kontrol ettirip onay sürecini hızla tamamlayabiliyor. Mimarlar, mühendisler ve vatandaşlar, elektronik ortamda güvenilir bir şekilde sisteme giriş yaparak başvurularını gerçekleştirebiliyor ve işlemlerini rahatlıkla takip edebiliyor.
Bu sistemin devreye girmesiyle, eskiden inşaat ruhsatı için gereken çok sayıda evrak ve ıslak imza zorunluluğu ortadan kalktı. Artık imza sahipleri, bulundukları yerden elektronik imzalarını atarak işlemlerini tamamlayabiliyor. Bu sayede hem evrak karmaşası önleniyor hem de zaman tasarrufu sağlanıyor.
Altındağ Belediyesi, E-Ruhsat uygulamasının deneme sürecini başarıyla tamamlayarak sistemi aktif hale getiren ve e-imza ile ruhsat düzenleyen ilk belediye olma unvanını kazandı. Bu yenilikçi uygulama, vatandaşlar, mimarlar, mühendisler, yapı denetim firmaları ve belediyede işlem yürüten tüm paydaşlar tarafından büyük takdir topladı. Sistemin sağladığı hız, kolaylık ve şeffaflık, kullanıcıların işlemlerini daha pratik bir şekilde gerçekleştirmelerine olanak tanıyarak genel memnuniyeti artırdı.
Altındağ Belediyesi'nin teknolojik gelişmeleri yakından takip eden ve ilk olarak hayata geçiren bir belediye olduğunun altını çizen Altındağ Belediye Başkanı Dr. Veysel Tiryaki "E-imzalı E-Ruhsat uygulamasıyla belediyemizdeki iş yoğunluğunun yok denecek kadar azalmasını sağladık. Vatandaşlarımızın dijital ortamda yaptıkları başvurular, fiziki olarak yapılan başvurulardan çok daha hızlı ilerliyor. Ulaşım maliyetleri, zaman kaybı, düzeltme istenen durumlarda tekrar tekrar çıktı alınması ve oluşan kağıt israfı bu uygulama sayesinde sona erdi. Ruhsat süreçleri daha şeffaf ve daha hızlı oldu. Hem belediye çalışanlarımız, hem de belediyemizde işini yürüten vatandaşlarımız bu uygulamadan çok memnun…" dedi.
Teknolojik gelişmeleri takip etmeye ve Altındağ'ı daha da ileriye taşımaya devam edeceklerini de sözlerine ekleyen Başkan Tiryaki "Projenin hayata geçmesinde emeği geçen herkese ve uygulamadan faydalanan tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. Altındağ'ı hep birlikte ilklerin belediyesi yapmak için gayretimiz sürecek" ifadelerini kullandı.