ÖZEL HABER: GAMZE ERDOĞAN
Yerel seçime on iki gün kala adaylar arasındaki rekabet artarken seçim için yapılan harcamalar halkın gözünden kaçmıyor. Ankara'da ikamet eden Sevgi Esen, seçim israfını şu sözlerle eleştirdi:
"Seçim dönemlerinde adaylar reklam kampanyalarına büyük harcamalar yapıyor. Afiş, broşür ve seçim arabaları gibi faaliyetlerin etkisiz olduğunu ve kamu kaynaklarının israfına neden olduğunu düşünüyorum. Sosyal medyadan saniyeler içerisinde milyonlara ulaşabilirler, sosyal medya varken geleneksel uygulamalar israfa yol açıyor”.
ALTERNATİF OLARAK NELER YAPILABİLİR?
Seçim dönemlerinde adaylar genellikle geleneksel yöntemlerle ilerliyorlar. Geleneksel seçim kampanyaları sırasında kullanılan malzemeler ise, çevre kirliliğine yol açıyor. Örneğin, afişlerin ve broşürlerin basımı, plastik ürünlerin kullanımı ve dağıtımı gibi faaliyetler, doğal kaynakların gereksiz tüketimine neden oluyor. Bunların yerine dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımı gibi daha düşük maliyetli yaklaşımlara geçilerek daha sürdürülebilir alternatifler yaratılabilir.