ÖZEL HABER: AYBALA ALMİNA MELEK
Başkent Ankara'nın son dönemde öne çıkan en büyük sorunu kuşkusuz artan nüfusa yetişemeyen toplu taşıma araçları... 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından göç alan Ankara, okulların açılmasıyla birlikte daha önce şehrin şahit olmadığı bir trafik sorunuyla karşı karşıya kaldı.
Öte yandan, Başkent, her gelen otobüsün tıklım tıklım dolduğu bir şehir haline geldi.
Deprem sonrasında Ankara, 300 bin depremzedeye ev sahipliği yaparak, en çok göç alan şehir oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Trafiğe kayıtlı toplam taşıt sayısı Eylül ayı sonu itibarıyla 28 milyon 183 bin 745 oldu.
Ankara'nın 2023 yılına yönelik nüfus tahmini ise 5 milyon 846 bin 533 kişi. EGO Genel Müdürlüğünün 21 Eylül 2023 tarihli 'Günlük Biniş Verileri'ne göre; EGO 884 bin 694 kişi tarafından, Ankaray 91 bin 975 kişi tarafından, Metro hizmeti ise 387 bin 810 kişi tarafından kullanıldı.
Ankara, artan kalabalığa uyum sağlamak için öncelikle sabah ve akşam iş çıkış saatlerinde artırılacak hat seferlerine ihtiyaç duyuyor. Her durakta yoğunluk oluşturan vatandaşlar birçok kez otobüsün dolu gelmesi nedeniyle araca binemezken, otobüs kapasitesi de yolcu sayısında yetersiz kalıyor.
Öte yandan, Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), 11 Eylül 2023 tarihi itibarıyla otobüs, metro ve ANKARAY'da tam kapasite ile kışlık servis programına geçildiğini duyurmuştu.
2022 yılının sonunda ABB, 355’i yeni otobüs ve 22’si dönüştürülmüş elektrikli otobüs olmak üzere toplamda 377 yeni otobüs Başkentlilerin hizmetine sunmuştu.
BAŞKENT'İN GÜNDEMİ YETERSİZ OTOBÜS SEFERLERİ
Başkent'in gözle görülür bu sorunu hem sokakta hem de medyada şikayet konusu oldu. Vatandaşlar; işe, okula geç kaldığını, çoğu kez otobüslere binemediklerini dile getiriyor.