Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Seyit Ardıç, Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Kimya, Toprak ve Sağlık Endüstrileri Daire Başkanı Alper Eriten, Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Tansu Kumru ve sektörde faaliyet gösteren firmaların temsilcileri de düzenlenen çalıştaya katıldı.
İŞSİZLİK SORUNU VE KUR BASKISI SEKTÖRÜN EN ÖNEMLİ SORUNU
ASO Başkanı Seyit Ardıç, çalıştayın açılışında Türk cam sektörünün uluslararası alanda önemli bir marka haline geldiğini belirtti. Ardıç, sektörün teknolojik gelişmelere ve yeniliklere odaklanarak kalitesiyle öne çıktığını vurguladı. Ancak, cam üretiminde enerjinin yoğun bir şekilde kullanıldığına dikkat çekEN Ardıç, Türkiye'deki yüksek enerji fiyatlarının rekabet koşullarını zorlaştırdığını ifade etti. Ardıç, konut ve sanayide kullanılan elektrik fiyatı arasındaki büyük farka dikkat çekerek, sanayinin hane halkını sübvanse ettiğini belirtti. Enerji maliyetlerinin düşürülmesi gerektiğini ve bu durumun Türk Lirası'ndaki reel değerlenmenin ihracat üzerindeki etkisini azaltabileceğini belirten Ardıç, sektörün mevcut makroekonomik gelişmelerden olumsuz etkilendiğini ve rekabet avantajının zayıfladığını dile getirdi. Ardıç, asgari ücretin işverene maliyetinin yükselmesi, işsizlik sorunu ve kur baskısının sektörün başlıca sorunları olduğunu açıkladı.
AR-GE ÇALIŞMALARINA VE İNOVASYONA DAHA FAZLA YATIRIM YAPILMASI GEREKİYOR
Ardıç, cam sektörünün dinamizmini artırmak için uygun ihracat politikaları ve üretim maliyetlerini azaltıcı vergi düzenlemeleri gibi önlemler alınması gerektiğini belirtti. Özellikle yüksek enerji fiyatlarından etkilenmemek için önlemler alınması gerektiğini vurgulayan ve ara malı ve girdi maliyetleri konusunda kapsamlı politikalar üretilmesi gerektiğini ifade eden Ardıç, mevcut sorunlara rağmen cam sektörünün üretmeye ve ekonomiye katma değer oluşturmaya devam ettiğini vurguladı. Türk cam sektörünün güçlü üretim ve ihracat kapasitesiyle stratejik öneminin arttığını belirten Ardıç, sektörün gelişen üretim teknolojilerine uyum sağlayarak ülke ekonomisine katma değer oluşturmaya devam ettiğini belirtti. Ardıç, sektörün daha da güçlenmesi için Ar-Ge çalışmalarına ve inovasyona daha fazla yatırım yapılması, ürün çeşitliliğinin artırılması ve sürdürülebilir üretim yöntemlerine odaklanılması gerektiğini vurguladı.
'TURKİSHGLASS' MARKASININ KURULMASI ÖNEMLİ BİR ADIM
Uluslararası düzeyde rekabet edebilecek marka firmalar oluşturmanın önemine vurgu yapan Ardıç, Markalaşma konusuna da değinen Ardıç, Türkiye'nin cam sektöründeki gücünü dünya geneline duyurarak marka değerini güçlendirmek amacıyla Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği çatısı altında 'TurkishGlass' markasının kurulmasının önemli bir adım olduğunu ifade etti. Ardıç, çalıştayın cam sektörünün potansiyelini artırmaya katkı sağlayacağını belirterek, görüş ve önerilerin değerlendirileceğini ve çalıştayın düzenlenmesinde katkısı olanlara teşekkür etti.