ASO Başkanı Seyit Ardıç’tan yerlilik vurgusu

ASO Başkanı Seyit Ardıç, DMO’nun tedarik ettiği ürünlerde yerlilik oranlarının artırılması ve KOBİ’lerin desteklenmesinin önemli olduğunu dile getirdi.

Ankara Sanayi Odası ile Devlet Malzeme Ofisi iş birliğinde yerli üretime destek ve sistemin tedarikçilere sağladığı avantajların anlatıldığı “DMO ile ASO Gündem Toplantısı” ASO’nun ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

Toplantıya Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Seyit Ardıç, DMO Genel Müdürü Mücahit Özdemir, ASO Başkan Yardımcısı Ercan Ata, DMO Daire Başkanları, ASO Meclis Üyeleri ve çok sayıda sanayici katıldı.

Toplantıda DMO yetkilileri tarafından ASO üyelerine, tüm kamu kurum ve kuruluşlarına ürün satabilmenin en kolay ve en güvenli olduğu konusunda farkındalık oluşturmak ve DMO katalog sistemine girme koşulları, yerli üretime destek ve sistemin tedarikçilere sağladığı avantajlar konusunda sunum yapıldı.

ETKİN KULLANILABİLECEK RAKAMLAR

ASO Başkanı Seyit Ardıç, kamu alımlarının kaynakların hukuka uygunluğunun, etkili ve verimli kullanımın, şeffaflığın, rekabet ve hesap verilebilirliğin sağlanması ile ekonomik ve sosyal amaçlara ulaşılması bakımından önemli işlevlere sahip olduğunu dile getirdi.

Ardıç, kamu alımlarının teknolojinin daha stratejik kullanımının, inovasyonun ve üretkenliğin artmasını desteklemek, çevresel sürdürülebilirlik, küçük işletmelere verilen destek gibi politika hedeflerini içerecek şekilde kullanılabildiğini belirtti.

Kamu alım politikalarının sağladığı verimliliğin ve kaynak tasarrufunun Türkiye açısından önemli olduğunu aktaran Ardıç, “2022 yılı verilerine göre kamu alımları, gayrisafi yurtiçi hasılanın yaklaşık yüzde 5’ini oluşturmuştur. Bu büyüklük, stratejik bir politika aracı olarak ne kadar etkin kullanılabileceğine işaret ediyor” diye konuştu.

Ocak ayından bu yana enflasyon artışının, kur yükselmesi ve asgari ücrete yapılan zamlar nedeniyle üreticilerin üretim maliyetlerini önemli ölçüde artırdığına dikkati çeken Ardıç, “Bu gerekçelerden dolayı DMO tarafından fiyat güncellemelerinin daha sıklıkla yapılması üreticiler açısından olumlu olacaktır. Firmaların tedarik zinciri aksamalarından dolayı imalat süreleri uzamakta, buna bağlı olarak DMO’nun verilen siparişlere zamanında mal teslimi edemediklerinden cezayla karşılaşmaktadır. Bu aksamalardan dolayı firmalara cezasız süre uzatımı yapılması uygun olacaktır” dedi.

DMO’nun teknoloji ve kamusal hizmetlerdeki gelişmeler nedeniyle doğan ihtiyaçlar konusunda yoğun bir çaba gösterdiğini ifade eden Ardıç, “Bu dönemde temel hedefler arasında, tedarik edilen ürünlerde yerlilik oranlarının artırılması ve KOBİ’lerin desteklenmesi de var. Bu hedeflere ulaşmak için DMO, yerli firmaların kapasitelerinin gelişmesine katkı sağlayarak ithalata olan bağımlılığın azaltılmasına, çevreye duyarlı, sürdürülebilir bir üretim, tedarik ve tüketim yapısının oluşturulmasına ve yurt içinde üretilen ürünlerin standart ve kaliteleri ile teknoloji kapasitelerinin arttırılması ve yüksek teknolojili ürün transferinin desteklenmesine katkı sağlamaktadır” değerlendirmesini yaptı.

Ardıç, DMO’nun kamu tedarik merkezi haline getirilmesinin ve tüm kamu alımlarının söz konusu merkez aracılığı ile yürütülmesinin DMO’nun hedefi olması gerektiğini söyledi.

DMO ARTAN İHTİYAÇLARA GÖRE YENİDEN TASARLANDI

DMO Genel Müdürü Mücahit Özdemir Özdemir ise DMO olarak kamunun en büyük satın alma platformu olduklarını belirterek, DMO’nun, 2000 yılından sonra ivmelenen Türkiye ile birlikte artan ihtiyaçlara göre yeniden tasarlandığını anlattı.

Özdemir, “Bu kapsamda müşteri gamımızı da genişlettik. Yerlilik bilincinin artması, ülkenin makro ekonomik değişimlerinde üretici ve yerel firmaları koruma noktasında gereken inisiyatifi alabileceğimiz bir kurum olarak DMO’yu bir daha tasarladık. DMO’nun kırtasiye ve mobilya işleri yanında ülkenin stratejik projelerinin de paydaşı olarak yerini alması gerekiyordu.” diye konuştu.

2019’dan itibaren sağlık alanındaki medikal marketi hizmete aldıklarını, böylece hastanelerin bütün ihtiyaçlarının karşılandığı tek elden taleplerin toplandığı devasa bir dijital market oluşturduklarını aktaran Özdemir, küresel ekonomik şartlardan dolayı piyasada zaman zaman oluşan sorunların farkında olduklarına işaret etti.

“Malzeme temini noktasındaki lojistik ve üretimsel sıkıntıların farkındayız, onları anlamaya ve çözümler üretmeye çalıştık, yine aynı hassasiyetle çalışmaya devam edeceğiz.” diyen Özdemir, DMO’nun daha çok malzeme temininde inisiyatif aldığını kaydetti.

Bu alanın gelecek dönemde daha da geliştirilmesi gerektiğini, aşı, elektrikli araç, tıbbi cihaz satın alımlarının yanında, inovasyonu kamuyla buluşturmak için de ellerinden geleni yaptıklarını dile getiren Mücahit Özdemir, “Stratejik olarak ana hedefimiz, dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi merkezi satın alma kuruluşu olarak merkezi satın almayı başarılı şekilde yapmak. Bunun için çok güçlü personel altyapısı olması lazım. Mevzuatın net, standart ve anlaşılır olması, erişilebilir olması lazım. Bir de bilgi teknolojileri altyapısı çok güçlü olmalı. Sürekli çözüm üretmeniz lazım.” ifadesini kullandı.

Özdemir, medikal ürünlerin yanında akaryakıtta da merkezi satın alma projesini hayata geçirdiklerini, taşıt tanıma sisteminde 120 bin civarındaki aracın, bu sistem içinde faaliyetlerini sürdürdüğünü söyledi.

Üreticilerin yerlilik noktasındaki hassasiyetlerinin farkında olduklarını da aktaran Özdemir, sözlerini, “Bu konuda bazı teşviklerimiz oluyor. Ama bu konudaki kötü kullanımlar ve piyasa bozucu hareketleri kesinlikle onaylamıyoruz. Bunları takip ettiğimizi bilmenizi isterim. Yerli üreticimizin sonuna kadar yanındayız. Yüzde 15 fiyat avantajı sağlamaya devam edeceğiz, yetmiyorsa yeni şeyler geliştirmeye açık olduğumuzu bilmenizi isterim” diye tamamladı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

İlgili Haberler

Akaryakıta bu gece büyük zam geliyor! Ankara'da benzinin litresi ne kadar olacak?

Ankara Haberleri