Gürsel Baran: Yapay zeka ticarette değişimi getiriyor

ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, yapay zeka alanındaki gelişmelerin dünya ve Türkiye genelinde her geçen gün etkisini ve uygulama alanını genişlettiğini değerlendirdi.

ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran ve ATO Meclis Başkanı Mustafa Deryal’ın katıldığı, Ankara Ticaret Odası 13 No’lu Reklam ve Görsel İletişim Faaliyetleri Meslek Komitesi’nin Yapay Zekâ Politikaları Derneği (AIPA) ile gerçekleştirdiği “Yapay Zeka ve Reklamcılık-İşsizlik Tehdidi Gerçek mi” paneline düzenlendi.

ATO Meclis Salonu'nda gerçekleşen panelin açılışında konuşan ATO Başkanı Baran, teknolojideki hızlı ilerlemenin yanı sıra yapay zekanın kullanımının ve etkisinin her geçen gün arttığını ve uygulama alanının genişlediğini belirtti. Ayrıca reklam, iletişim ve üretken endüstriler gibi sektörlerde yapay zekanın sıklıkla faydalanıldığına dikkat çekti. Bununla birlikte, yapay zeka kullanımındaki artışın birçok iş için insan istihdamına olan ihtiyacı azaltması konusunda kaygılar oluşturduğunu ifade etti.

Baran, yapay zekanın beraberinde getireceği riskler, tehlikeler ve fırsatların iyi değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Yapay zeka, birçok alanda büyük bir potansiyele sahip olsa da yanlış kullanım veya kötü niyetli amaçlarla kullanılması durumunda sorunlara yol açabileceğini belirtti. Bu nedenle, yapay zekanın toplumun yararına kullanılmasını sağlamak için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini söyledi.

Baran, yapay zeka kullanımının artmasıyla birlikte bazı işlerin otomatikleşebileceğini kabul etti, ancak bunun insan istihdamını tamamen ortadan kaldırmayacağını ve yeni iş fırsatları yaratabileceğini vurguladı. İnsanların yapay zekaya uyum sağlaması ve yeni teknolojilere adapte olması gerektiğini ifade etti. Ayrıca, yapay zekanın insanları destekleyen bir araç olarak kullanılması ve insan yetenekleriyle birlikte çalışması gerektiğini vurguladı.

Baran, “Gelecekte çok daha farklı alanlarda kullanılacağı öngörülen yapay zekanın ilerleyen yıllarda dünya ekonomisini dahi değiştireceğinden bahsediliyor. Yapay zeka alanındaki gelişmelerin sektörleri dönüştürürken, ticaret ve ekonomide de değişim getirdiğini görüyoruz. Diğer yandan teknoloji ne kadar ileriye giderse gitsin, insanın akıl teri ve emeğinin, değerini her zaman koruyacağına inanıyorum” dedi.

ATO 13 No’lu Reklam ve Görsel İletişim Faaliyetleri Meslek Komitesi Meclis Üyesi Berat Kuzu da yaptığı konuşmada, reklamcılık alanında yapay zeka araçlarının kullanılmasıyla birlikte sektörde büyük bir değişim ve dönüşümün yaşandığını söyledi. Reklamcılık ve medya sektörlerinin üretken endüstriler alanında en fazla katma değer üreten iki temel sektörler arasında yer aldığını ifade eden Kuzu, “Bugün geldiğimiz noktada yapay zeka araçları bizim hayal ettiğimiz sınırları aştı” ifadelerini kullandı.

Açılış konuşmalarının ardından “Yapay Zeka'nın Reklam Sektöründeki Varlığı” paneli ATO 13 No’lu Reklam ve Görsel İletişim Faaliyetleri Meslek Komitesi Başkanı Derya Filiz Dalga’nın moderatörlüğünde, AIPA Başkan Yardımcıları Volkan Kılıç ve Dr. Umut Demirezen, AIPA Yönetim Kurulu Üyeleri Doç. Dr. Barış Özçelik ve Doç. Dr. Şebnem Özdemir ile gerçekleştirilirken, “Yapay Zeka'nın Reklam, Görsel İletişim ve Medya Sektöründeki Kullanım Alanları” başlıklı ikinci oturumu ise Pixelhat Dijital Medya Reklam Kurucusu Serhat Karahüseyin moderatörlüğünde, VS Creative Başkanı ve Oyuncu Volkan Severcan, Pazarlamasyon Genel Yayın Yönetmeni Necip Murat, Webolizma CMO Özlem Saraç, Niş PR Başkanı Nesrin Gündüz ve NetCo Prodüksiyon Animasyon’dan Enes Malik Yıldız ile gerçekleştirildi.

Panele ATO Yönetim Kurulu Üyesi Yasin Özyolu’nun yanı sıra çok sayıda ATO üyesi sektör temsilcisi katıldı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ankara Haberleri