Yılbaşında sevdiklerinizle beraber tatlı sohbetlere tatlılar bu haberin içinde…

anadolugazete.com.tr yılbaşı öncesi Başkent Ankara'daki tatlı fiyatlarını araştırdı. Yemeklerin ardından sofraların vazgeçilmezi olan tatlı fiyatları, imalatçılarda ve satış noktalarında farklılık gösteriyor.

ÖZEL HABER: SAMET EKER

Yeni yıla sayılı saatler kala yılbaşı akşamı alışverişi devam ediyor. Yemeklerin ve sofraların kapanışını güzelleştiren tatlıların fiyatları için anadolugazete.com.tr piyasa araştırması yaptı.

FİYAT ARAŞTIRMASINA DEVAM EDİYORUZ

Yeni yıl ile ilgili anadolugazete.com.tr vatandaşın bilgilenmesi için piyasa araştırmasına devam ederken bu sefer yılbaşı akşamlarının vazgeçilmezi olan tatlıları ele aldık. Sektörel bazda birçok tartışmaya sebep olan tatlılar; glikoz şurubu, tatlandırıcı veya içinde kullanılan malzemenin orijinalliği her zaman şüphe uyandırıyor. Haberimize konu olanlar tatlılar hem imalat hem de satış noktasındaki fiyatları içeriyor.

TATLI İÇİN ÖNEMLİ ÜÇ FAKTÖR

Tatlı fiyatlarını cevizli ve Antep fıstıklı olarak iki çeşitte incelediğimiz de Antep fıstığının kilogram fiyatı daha yüksek olduğu için cevizliye nazaran fiyatların yüksek olduğu görülüyor. İmalatını ve satışını kendisi yapan tatlı ustası Mahmut Dolmacı tatlıcısının cevizli ürünleri 120 TL’den başlıyor ve 140 TL’ye kadar çıkıyor. Son dönemlerin meşhur olan Bağdat tatlısına baktığımızda ise 200 TL’den satışa sunulduğu görülüyor.

Antep fıstıklı ürünlere geçtiğimizde ise klasik baklava 300 TL’den satışa sunulurken, fıstıklı diğer tatlı çeşitleri 200 TL’den tezgâhta yerini alıyor. Hem imalat hem de satış yapan başka bir üretici olan Fatih Francala ise tatlılarını 250 TL ile 600 TL arasında değişen fiyatlarla müşteriye sunulduğunu söylüyor.

Cevizli baklava fiyatına baktığımızda 260 TL’den satışa sunan üretici, fıstıklı ürünlerini ise 325 TL’den satıyor. Tatlıların şahı olarak geçen fıstıklı sarma 600 TL’den tezgâhta yerini alıyor. Tereyağı fiyatındaki artış, tatlı fiyatlarını etkileyen faktörlerin başında geliyor.

Fiyata etki eden ikinci faktörler arasında ceviz ve fıstık da yer alıyor. Orijinal pancar şekerinden elde edilen şerbet ise üçüncü etken olarak karşımıza çıkıyor. Bu üç etken ışığında kullanım miktarının artışı fiyatta yükselmeye sebep olurken, tezgâhtaki ürün vatandaşın cebine pahalıya yansıyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ankara Haberleri