Başkentte toplu taşıma çilesi

Aleyna Erzurumlu

Geçtiğimiz günlerde üst üste gelen akaryakıt zamlarına daha fazla dayanamayıp kontak kapatma evresine gelen Özel Toplu Taşıma Aracı (ÖTA) yapılan anlaşmalar doğrultusunda tekrar yollara dönmüştü. Dün itibariyle iyileştirme çalışmalarının yetersiz olduğu, mazot fiyatları ile başa çıkamadıklarını dile getirerek tekrardan trafikten çekildi. Halbuki ilk eylemlerinin sonucunda Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş yolcu ücretlerine zam yaparak, ek gelir veya ek destek sağlayarak destek olmaya çalışmıştı. Bu seferki kontak kapatma eylemleri haberlerinin duyulması üzerine Ankara halkının rehavete kapılmaması için Başkan Mansur Yavaş, twitter üzerinden bir açıklama yaptı. Yavaş, “12 hatta çalışmakta olan 134 adet özel toplu taşıma aracı, yapılan fiyat artışını yeterli bulmayıp bugün de çalışmama kararı almıştır. Vatandaşımız mağdur olmasın diye tüm imkanlarımızı seferber edeceğiz” dedi.

Bir dönem önceki aniden bir sabah alınan kararla kontak kapatarak yollara çıkmayan Özel toplu taşıma aracı (ÖTA) mağduriyeti nasıl giderilmişti biliyoruz. Anında devreye giren Ankara Büyükşehir Belediyesi bütün imkanları seferber ederek şehirlerarası yolcu otobüsü bile güzergah doğrultusunda ücretsiz yolcu taşımıştı. Kısacası her şeyin çözümü vardır. Ne olursa olsun arada kalan vatandaş oluyor. EGO Genel Müdürlüğü’nün yaptığı açıklama da ise, ÖTA’ların sözleşmeye aykırı olarak ikinci kez hizmet vermemeleri nedeniyle sözleşme hükümleri uygulanacaktır açıklaması yapıldı.

Bu kadar olumsuz örneklerin yanı sıra yine Ankara halkı için yenilikler tükenmiyordu. Başkan Yavaş’ın propitini tanıttığı ve dünyanın seri üretime geçtiği dönüştürülmüş %100 elektrikli otobüslerin test sürüşleri tamamlandı. Dizelden dönüştürülmüş yüzde 100 elektrikli otobüsler artık Ankara caddelerinde…