İlk ve Orta Dereceli Okullarda Spor Eğitimi, beden eğitimi, genel eğitimin bir parçası olup, birbirlerini tamamlar niteliktedir. Öğrencilerin zihin ve bedenlerinin uyumlu şekilde gelişim göstermesi için beden eğitimi derslerine ihtiyacı vardır. Beden eğitimi dersi ile öğrenciye; bedenini en verimli ve etkili biçimde nasıl kullanabileceği öğretilerek, öğrencinin beden eğitimi ile ilgili temel bilgi, beceri ve alışkanlıkları edinebilmesi hedeflenir. Ayrıca, beden eğitimi dersi, öğrenciye dostça oynama ve yarışma, kazanma, takdir etme, kaybetmeyi kabullenme, hile ve haksızlığın karşısında olabilme davranışlarını kazandırarak, demokratik hayatın gerektirdiği tavır ve alışkanlıkları edinebilmesini sağlamayı amaçlar.
Özellikle altı yaş ve sonrasında, hareket eğitimi ile başlayan süreçte beden eğitimi ve spor ders ve uygulamaları; hem yeteneklerin erken tespit edilebilmesi hem de bireylerin sporu bir yaşam biçimi olarak benimseyip, sağlıklı bir yaşam sürebilmeleri açısından oldukça önemlidir. Günümüz spor dünyasında birçok spor dalında şampiyonların giderek daha genç yaşlardan çıktığı gözlenmektedir. Bu noktada da ilköğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi dersleri için belirlenen ders saatleri ve uygulamaları, sportif alt yapının oluşumu açısından ayrı bir öneme sahiptir. Başta AB ülkeleri olmak üzere dünyadaki birçok ülkedeki ilk ve ortaöğretim programlarında beden eğitimi ders ve etkinlikleri haftada en az iki saat uygulanmakta olup, okullarda spor branşlarına ilişkin branş antrenörleri istihdam edilmektedir.
Ailelerin spora verdikleri önem, çocukların sportif faaliyetlerine katılımını doğrudan etkilemektedir. Bilindiği üzere çocukların ve gençlerin davranışları ailenin etkisi altındadır. Aileler, özellikle son on yıldır sosyal çevrenin önemini kavrayarak, çocuklarını bilinçli olarak ilgi duydukları alana yönelmesi için engel değil, bilhassa teşvik edici olmaya başlamışlardır. Ancak eğitim sistemindeki yoğun sınav maratonu yüzünden aileler ve çocuklar, spor yapma ile sınava çalışma arasında ikilemde kalmaktadır. Bu da spor yapmakta olan çocuk ve gençleri, sporda en verimli oldukları çağda sportif etkinlikleri bırakmaya ya da ara vermeye zorlamaktadır. Bu konu üzerinde durularak çözüm bulunmasında fayda olacaktır. Okul, spor kulübü ve aile iş birliğinin çok önemli olduğunu ifade etmek isterim. Yapılan protokolleri önemsiyorum ancak fiiliyatta daha çok hayata geçirilmesi faydalı olacaktır.