Amerikan medyasına göre, uygulama şu anda influencer'lar ve belirli içerik üreticileriyle test aşamasında bulunuyor.
Bazı içerik oluşturucularının aktardığına göre, uygulama aylardır gizlice belirli kullanıcılara açıktı. Yeni uygulama, temel olarak Instagram'ın altyapısını kullanacak ve Instagram ile entegre olacak. Bununla birlikte, merkeziyetsiz bir platform olarak da diğer uygulamalarla uyumlu hale getirilecek, örneğin Mastodon gibi.
Kullanıcılar, diğer uygulamalardaki kişilerin profillerini ve içeriklerini arayabilecek, takip edebilecek ve etkileşimde bulunabilecekler. Uygulama Instagram'dan ayrı olacak, ancak kullanıcıların hesaplarını birbirine bağlamalarına izin verecek.
Sosyal pazarlama dersleri veren Kaliforniya Üniversitesi öğretim üyesi Lia Haberman tarafından paylaşılan bir ekran görüntüsüne göre, uygulama Instagram'dan bağımsız olacak, ancak kullanıcıların hesaplarını birbirine bağlamalarına izin verecek.
Haberman, Twitter'da yaptığı paylaşımda, "Meta'nın yeni uygulaması, (biraz bulanık bir örneğe göre) Twitter'a benziyor. Bu, son zamanlarda gördüğümüz tüm Twitter ekran görüntülerinin yerini alabilir mi? Belki... Kitlelerin nasıl tepki vereceğini tahmin etmek imkansız, ancak bu bir alternatif olabilir" ifadelerini kullandı.
Haberman, uygulamanın "takipçilerinizi ve önerilen içerikleri sergileyen merkezi bir akışa" sahip olacağını belirtti. Ayrıca, metin güncellemelerinin 500 karaktere kadar gönderilebileceğini ve videoların ve resimlerin de paylaşılabileceğini söyledi.
Elon Musk tarafından satın alındıktan sonra Twitter'da köklü değişiklikler yaşandığını ve bu değişikliklerin bazı kullanıcıların tepkisine neden olduğunu hatırlatmakta fayda var. Örneğin, Musk'ın onaylı mavi rozeti ücretli hale getirmesi birçok kullanıcının eleştirisine neden oldu. Bu durum, bazı kullanıcıların alternatif platformlar arayışına girmesine ve piyasada bir boşluk yaratmasına sebep oldu.