Meta'nın avukatı Timothy Lamb'ın açıklamasına göre, şirket, AB'nin kişisel veri kullanımını sorguladığı soruşturmayı sonlandırmak için reklamsız abonelik modelinin fiyatını azaltacak. Meta, Facebook ve Instagram için aylık reklamsız abonelik ücretini tek bir hesap için 9,99 Euro'dan 5,99 Euro'ya düşürecek ve her ek hesap için 4 Euro talep edecek.
Lamb, bu indirimin, hizmetin kalitesi için makul bir ücret aralığını temsil ettiğini ve ciddi bir teklif olduğunu belirtti. Ayrıca, düzenleyici belirsizliğin çözülmesi gerektiğini vurguladı.
Meta'nın sunduğu bu ücretin, Apple veya Google gibi uygulama mağazalarından indirilen ek ücretleri içermediği bildirildi.
Ancak, Avrupa Tüketici Birliği'nin Meta'ya yönelik haksız ödeme veya rıza modeli şikayetleri bulunuyor. Bu durum, Meta'nın AB'deki sıkı düzenlemelere yanıt olarak reklam geliri kaybını dengelemek amacıyla abonelik modelini başlatmasını takip ediyor.