Kurulun açıklamasına göre, Meta'nın bu politikası, sosyal ağ hizmetleri ile çevrim içi görüntülü reklamcılık pazarlarında rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırarak pazara giriş engeli oluşmasına yol açtı. Bu durumun, rekabetin sağlanması ve adil bir pazar ortamının korunması açısından ciddi bir endişe kaynağı oluşturduğu aktarıldı.
Meta'ya verilen para cezasının yanı sıra, şirketten uyum tedbirleri alması istendi. Ancak, sunulan tedbirlerin yetersiz olduğu değerlendirildi ve Meta'ya ek bir para cezası daha verildi. Böylelikle, şirketin toplam ceza miktarı 551.557.589,86 TL'ye ulaşmış oldu.
Meta'nın sunulan uyum tedbirleri arasında, kullanıcıların Facebook ve Instagram hesaplarını birleştirmedikleri sürece kişisel verilerinin birleştirilmeyeceği belirtildi. Ayrıca, daha önce hesaplarını birleştirmiş kullanıcıların, yeni bir onay ekranı ile karşılaşacakları ve bu ekran aracılığıyla hesaplarını istedikleri gibi ayırabilecekleri ifade edildi.