Dünya nüfusunun neredeyse üçte ikisi, aktif olarak sosyal medya platformlarını kullanıyor.
DataReportal tarafından Meltwater ve We Are Social işbirliğiyle hazırlanan "Dijital 2024" raporu, dijital dünyanın mevcut ve gelecekteki durumunu anlamamıza yardımcı olacak zengin veri ve öngörüler sunuyor. Rapora göre, dünya genelinde sosyal medya kullanıcı sayısı 5 milyar kişiye ulaşarak yeni bir rekora imza atmış durumda. Bu, geçen yıla göre yüzde 8'lik bir artışı temsil ediyor ve 370 milyon yeni kullanıcı eklenmiş durumda.
Raporda dikkat çeken başlıklardan biri, Facebook'un artık dünyanın en popüler sosyal medya platformu olmadığı, aylık aktif kullanıcı sayısında YouTube'un önüne geçemediği. YouTube, şu anda 2.6 milyar kullanıcıya sahipken, Facebook 2.5 milyar, WhatsApp 2.1 milyar, Instagram 1.6 milyar ve TikTok 1.3 milyar kullanıcıya sahip.
TikTok, geçen yıl içinde aktif kullanıcı sayısını neredeyse iki katına çıkartarak 689 milyondan 1.3 milyara ulaştı. Ancak Twitter (X olarak adlandırılmış), özellikle Elon Musk'ın etkisiyle 353 milyon aktif kullanıcıdan 211 milyona geriledi.
Raporda ortaya çıkan bir diğer önemli bulgu ise insanların günde ortalama 7 saat 11 dakika çevrimiçi zaman geçirmesi. Bu, geçen yıla göre 16 dakikalık bir artışa işaret ediyor ve aylık olarak neredeyse iki gün daha fazla çevrimiçi zaman geçiriliyor.
Çevrimiçi zamanın cihaz türüne göre dağılımı incelendiğinde, cep telefonlarının toplam çevrimiçi sürenin yarısından fazlasını oluşturduğu görülüyor (%54). Dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar %28, tabletler %9, akıllı TV'ler de %9'luk bir paya sahiptir.
Facebook, aktif kullanıcı sayısında YouTube'u geçmiş olsa da reklam geliri açısından hala lider konumda. 2023'te küresel dijital reklam harcaması yüzde 15 artarak 423 milyar dolara ulaşırken, sosyal medya reklam harcamaları yüzde 20 artışla toplam dijital reklam harcamalarının 165 milyar dolarını oluşturdu. Facebook, 94 milyar dolarlık reklam geliriyle en büyük sosyal medya reklam platformu oldu. YouTube 28 milyar dolarla ikinci sırada yer alırken, TikTok reklam gelirini neredeyse iki katına çıkartarak 12 milyar dolara ulaştı.
Raporda, insanların çevrimiçi ortamda en çok zaman harcadığı aktiviteler arasında arama motorları ve sosyal medya bulunuyor. Bunları video izleme, e-ticaret, haber ve oyun takip ediyor.