Çinli ByteDance'in sahibi olduğu video paylaşım platformu TikTok, e-ticaret sektörüne yönelme kararı aldı ve ABD pazarında büyüklüğünü bu yıl içinde 10 kat artırarak 17,5 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.
TikTok'un alışveriş platformu olan TikTok Shop, kullanıcılara uygulamadaki kısa videolar ve canlı yayın akışı içinde dolaşarak ürün satın alma imkanı sunuyor. TikTok Shop'un Amazon'a rakip olacağı düşünülmektedir. Amazon, benzer şekilde Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarıyla iş birliği yaparak ürün satışını artırmaya çalışıyor.
ABD'deki tek rakibi Amazon olmayan TikTok, Çinli alışveriş siteleri Temu ve Shein gibi diğer oyunculara da meydan okuyor. Ancak TikTok, video akışı özelliğiyle diğer sitelerden öne çıkıyor.
ByteDance, Çinli girişimciler Zhang Yiming ve Liang Rubo tarafından on yıldan fazla bir süre önce kuruldu. Şirket, TikTok ve Douyin gibi kısa video platformları sayesinde 200 milyar doları aşan bir internet devi haline geldi. TikTok Shop, Pekin merkezli şirketin en hızlı büyüyen departmanlarından biri olarak öne çıkıyor. ByteDance'in geliri, 2023'te yaklaşık yüzde 30 artarak 110 milyar doların üzerine çıkarak, sosyal medya sektöründeki rakipleri Meta ve Tencent'i geride bıraktı.