Elektronik ortamda dijitalleştirilen veriler, tek bir noktadan kolayca erişilebilir, güncellenebilir ve paylaşılabilir hale getiriliyor.
Bu hizmet, kamu kurumları başta olmak üzere belediyeler, kütüphaneler, hastaneler ve özel kurumlar gibi birçok alandaki arşiv işlemlerinde harcanan emeği, zamanı ve masrafları önemli ölçüde azaltıyor.
Türksat'ın dijital arşiv hizmeti, yangın, sel, deprem gibi afet durumlarında da belgelerin güvenle korunmasını sağlıyor.
Osmanlı arşivinden başlayarak kamu kurumlarının faaliyetleri sırasında üretilen belgeler, kanıt değeri taşıyan veya idari, hukuki, mali ve tarihi bilgi içeren belgeler dijital ortamda güvenle saklanıyor.
Bu hizmetle birlikte ses, görüntü, mikro form kayıtları, harita, plan, çizim gibi çeşitli belgeler de güvenli bir şekilde depolanıyor ve içeriklere anında erişim sağlanabiliyor.
Uzaktan çalışan kamu personeli ve vatandaşlar, kurumlara gitmeden istedikleri dokümanlara 7 gün 24 saat güvenle ulaşabiliyorlar. Aynı zamanda, bu dijital arşiv hizmeti, kamu hafızasını güvenle geleceğe taşıyor.
Dijital arşiv çalışmaları, elektronik ortamda bulunan verilerin analiz edilip sınıflandırılmasını sağlayarak vatandaşlara sunulan hizmet kalitesini önemli ölçüde artırıyor ve dijital dönüşümün önemli bir parçasını oluşturuyor.